آمادگی شرکت غله مازندران برای خرید تضمینی دانه‌های روغنی سویا و آفتابگردان

مدیرعامل شرکت غله منطقه دو کشور گفت: براساس دستورالعمل خرید دانه‌های روغنی سویا و آفتابگردان و ابلاغیه وزیر کشاورزی خرید تضمینی آن‌ها امسال به شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران و به تبع آن شرکت‌های غله واگذار شد.
کد خبر: ۱۱۴۷۳۷
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۲ 19 October 2015
به گزارش تابناک مازندران از ساری، به نقل از روابط‌عمومی شرکت غله منطقه دو کشور، رمضان‌علی ملک اظهار داشت: با توجه به مصوبه هیئت وزیران, خرید تضمینی دانه‌های روغنی سویا و آفتابگردان به شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران واگذار شد.
وی افزود: شرکت غله با برگزاری جلسات متعددی تمهیدات لازم جهت آماده‌سازی و تجهیز مراکز خرید تضمینی از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری صورت گیرد.
ملک با بیان اینکه منابع داخلی تولید روغن نباتی عمدتا شامل پنبه دانه، سویا، آفتابگردان و کلزا است, تصریح کرد: دولت و وزارت جهاد کشاورزی با طرح حمایتی خریدتضمینی درصدد است تا با افزایش تولید دانه های روغنی در کشور، درصد خود اتکایی به تولید داخلی این محصول را افزایش دهد.
مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه دو کشور گفت: حمایت از تولیدکننده، ایجاد تعامل در نظام تولید، جلوگیری از ضایعات محصولات کشاورزی و جلوگیری از ضرر و زیان کشاورزان و جلوگیری از نوسانات شدید قیمت محصولات کشاورزی از دیگر اهداف مهم خرید تضمینی دانه‌های روغنی است.
ملک با اشاره به قیمت خرید تضمینی دولت اشاره کرد و گفت: شرکت غله موظف بوده، هر کیلو دانه سویا را با دو درصد ناخالصی و 12 درصد رطوبت 19 هزار و 700 ریال و قیمت خرید هر کیلو دانه آفتابگردان با دو درصد ناخالصی و 9 درصد رطوبت تحویل در مراکز خرید را 21 هزار و 500ریال خریداری کند.
وی افزود: به‌زودی مراکز خرید تضمینی دانه های روغنی در استان معرفی خواهند شد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار