صداوسیما در زمینه ازدواج جوانان برنامه‌سازی و تشویق داشته باشد

آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی‌همدانی با تأکید بر اینکه ازدواج آسان در بین خانواده‌ها را رواج دهیم، گفت: متأسفانه امروزه ازدواج دچار انحرافاتی شده و جوانان به علل مختلف از ازدواج سر باز می‌زنند، بنابراین سنت‌های غلطی که در عرف رواج یافته باید برداشته شود.
کد خبر: ۱۱۷۰۱۶۳
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۸ 08 June 2024

صداوسیما در زمینه ازدواج جوانان برنامه‌سازی و تشویق داشته باشد

به گزارش «تابناک البرز» آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی‌همدانی در خطبه‌های نماز جمعه کرج اظهار کرد: در روزهایی که در آن قرار داریم باید به تمام جوانب، موضع‌گیری‌های خارجی و داخلی دقت شود.

وی بیان کرد: با اینکه ایران اسلامی به تمام تعهدات خود در توافق‌نامه پادمان پایبند بوده، راستی‌آزمایی را به آژانس داده، اما می‌بینیم که سه کشور فرانسه، آلمان و انگلیس در شورای حکام آژانس انرژی هسته‌ای علیه ایران قطعنامه صادر می‌کنند.

این مسئول با تأکید براینکه ایران اسلامی انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای دارد و اجازه مداخله به هیچ کشوری را نمی‌دهد، افزود: دشمنان بدانند به هیچ وجه نمی‌توانند در امور ما دخالت کنند و خوشبختانه تاکنون نیز ناکام مانده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز در ادامه از مردم خواست تا مراقب تعریف‌های هدفمند از رئیس‌جمهور شهید باشند و گفت: اگر نگاهی به سال‌های گذشته داشته باشیم می‌بینیم همین افراد چیزی نمی‌گفتند و اکنون تکریم می‌کنند.

وی تأکید کرد: رئیس‌جمهور آینده باید مانند شهید آیت‌الله رئیسی فسادستیز و مدیریت جهادی داشته باشد، بنابراین باید رفتار و گفتار افراد، منش و سوابق، رابطه با دولت رئیس‌جمهور شهید را مورد بررسی قرار داد، وقتی شاخصه‌ها به دست آمد انتخاب راحت‌تر می‌شود.

امام جمعه کرج در ادامه جامعه استوار را منوط به داشتن خانواده سالم دانست و افزود: باید برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌های کلان برای تحکیم بنیان خانواده باشد، چراکه خانواده بستر رشد افراد سالم است.

حسینی‌همدانی ادامه داد: امروزه متأسفانه ازدواج دچار انحرافاتی شده و جوانان به علل مختلف از ازدواج سر باز می‌زنند، بنابراین سنت‌های غلطی که در عرف رواج یافته باید برداشته شود.

این مسئول گفت: نقش رسانه‌ها به‌ویژه صداوسیما در این زمینه بسیار حائز اهمیت است و باید برنامه‌سازی و تشویق در زمینه ازدواج داشته باشند، چراکه یکی از علل بی‌ر‌غبتی به ازدواج از بین رفتن انگیزه در بین جوانان بوده که به‌واسطه طلاق‌ها و خیانت‌هاست.

وی با اشاره به اینکه اگر ازدواج در موقع خود نباشد سبب یأس و ناامیدی می‌شود و رهبر معظم انقلاب بر ازدواج آسان تأکید دارند، افزود: در بیشتر مواقع دختران و پسران آماده ازدواج هستند ولی خانواده‌ها سخت‌گیری دارند به هر جهت باید مراقب باشیم که خود سبب بروز مشکلات برای جامعه نشویم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار