افتتاح نمایشگاه سیار پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در 36 مدرسه کرمانشاه

نمایشگاه‌های سیار پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد در استان کرمانشاه افتتاح شد.
کد خبر: ۱۱۷۳۹۱
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۲ 25 October 2015
نمایشگاه‌های سیار پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد در استان کرمانشاه افتتاح شد.

سلیمان محبی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در آیین افتتاح این نمایشگاه که امروز (3 آبان) با حضور جمعی از مسئولین در دبیرستان شاهد مصطفی خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: این نمایشگاه به طور همزمان در 36 مدرسه در سطح شهر کرمانشاه افتتاح می‌شود.

وی بهترین و موثرترین راه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و بویژه اعتیاد را آموزش و آگاهی دانست و عنوان کرد: بهترین مکان برای این آموزش و آگاهی، مدارس هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه افزود: در همین راستا نمایشگاه سیار پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد استان با هدف آموزش و آگاهی دادن به دانش آموزان، امروز بصورت نمادین در این مدرسه افتتاح می‌شود.

محبی به پیشرفت تکنولوژی در جامعه اشاره کرد و افزود: متاسفانه در کنار این پیشرفت تکنولوژی راه آسیب‌های اجتماعی نیز به روزتر و نوتر می‌‎شود و ضرورت دارد دانش آموزان با این راه‌ها و راهکارهای مقابله با آن آشنا شوند.

وی با بیان اینکه بسیاری از افراد به دلیل عدم آگاهی و شناخت در دام اعتیاد گرفتار می‌شوند، گفت: دانش آموزان باید راه‌های مقابله بشناسند تا بتوانند بهتر و موثرتر با آسیب‌های اجتماعی و بویژه اعتیاد مقابله کنند.

محبی در ادامه راه ورود بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و بویژه اعتیاد را کشیدن سیگار دانست و عنوان کرد: همین کشیدن تفریحی سیگار است که انسان را در دام اعتیاد و پس از آن آسیب‌ها اجتماعی دیگر گرفتار می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه افزود: در همین راستا دانش آموزان باید با مضرات آسیب‌های اجتماعی آشنا شده تا بتوانیم به سمت کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه حرکت کنیم.

وی افزود: در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه باید همه نهادها و ارگان‌ها و نیز خانواده‌ها هماهنگ با یکدیگر حرکت کرده و همکاری داشته باشند.

این نمایشگاه در اتوبوس دایر شده که این اتوبوس سیار در میان مدارس شهر کرمانشاه به حرکت درمی‌آید.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار