ممنوعیت تجمعات غیرقانونی در شهر اردبیل

رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل گفت: هرگونه تجمع طرفداران کاندیدا‌های چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در استان اردبیل غیرقانونی و ممنوع است.
کد خبر: ۱۱۷۴۳۳۰
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۹ 05 July 2024

به گزارش تابناک اردبیل، رضا قاسمیان اظهار داشت: شمارش آرا بعد از پایان رأی‌گیری و تجمیع آرا به صورت ملی و از طریق وزارت کشور به صورت تجمیعی و ملی انجام می‌شود تا پیروز انتخابات روز شنبه اعلام شود که در این زمینه هرگونه گمانه‌زنی و اعلام پیش‌فرض‌ها ممنوع بوده و طرفداران کاندیدا‌ها و ستاد‌های انتخاباتی حق انجام تجمعات غیرقانونی را ندارند.
وی تصریح کرد: بعد از اعلام نتایج طرفداران کاندیدا‌ها و ستاد‌های انتخاباتی با اخذ مجوز قانونی می‌توانند جشن پیروزی برگزار کرده ولی قبل از آن هرگونه تجمع غیرقانونی بوده و با عوامل دخیل برخورد جدی می‌شود.
رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل گفت: مردم استان اردبیل نباید به فضاسازی‌های کاذب و آمار و ارقام ارائه شده در فضای مجازی بدون سندیت توجه و بهایی بدهند، چرا که این آمارسازی‌ها غلط بوده و آمار نهایی ازطریق وزارت کشور اعلام خواهد شد.
قاسمیان افزود: از اولین ساعات صبح امروز رأی‌گیری در استان و در یک‌هزار و ۳۷۵ شعبه آغاز شده و در رصد استعلاماتی که انجام می‌شود، میزان مشارکت مردم نسبت به ۲ ساعت اولیه رأی‌گیری در مرحله اول بالا است و این نشان می‌دهد ۱۵ تیرماه به عنوان روز تاریخی مشارکت مردم در انتخابات در این کشور ثبت خواهد شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ۳۱ هزار نفر از عوامل اجرایی انتخابات تلاش می‌کنند تا از آرای مردم به شایستگی صیانت کرده و زمینه جذب و جلب مشارکت مردم را در حداکثر نصاب ثبت شده انجام دهند.
رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل اضافه کرد: استان اردبیل با داشتن یک میلیون و ۴۲ هزار نفر واجد شرایط مرحله دوم انتخابات را در حال برگزاری دارد و ما انتظار داریم هموطنان با توجه به فصل گردشگری و انجام سفر قبل از عزیمت به محل تفریح و گردشگری، رأی خود را در صندوق‌ها ریخته و سپس به سفر تفریحی روز جمعه بروند.
قاسمیان بیان کرد: با توجه به اینکه در مناطق مختلف استان گردشگران و مسافران بیشماری را داریم، این افراد می‌توانند در هر شعبه‌ای که دلخواه آنها باشد آرایشان را در صندوق‌ها ریخته و در مرحله دوم انتخابات مشارکتی جدی داشته باشند.
رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل در ادامه سخنان خود یادآور شد: ما از رؤسای شعب خواسته‌ایم تا یک دستگاه رادیو یا تلویزیون را در محل شعبه اخذ رأی فراهم کنند تا به اطلاعیه‌های صادر شده ستاد انتخابات توجه کرده و این اطلاعیه‌ها در حکم دستور کتبی است.
قاسمیان تصریح کرد: هرگونه وجود اقلام تبلیغاتی در اطراف شعب اخذ رأی غیرقانونی است و باید رئیس شعبه نسبت به امحا و از بین بردن این اقلام تبلیغاتی اقدام کرده و اجازه دهند تا انتخابات در یک فضای سالم و رقابتی انجام شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار