اسکان ۲۴ هزار زوار اربعین حسینی در مواکب قم

مسئول کمیته مردمی ستاد اربعین قم گفت: از زمان آغاز به کار قرارگاه مردمی اربعین تا روز ۳۰ مرداد ۲۴ هزار زائر در ۵۰ موکب از ۵ ملیت اسکان یافته‌اند.
کد خبر: ۱۱۸۱۵۳۷
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۹ 22 August 2024

مهدی قربانی کرم ۳۱ مردادماه در گفت‌وگو با خبرنگاران بیان کرد: مطابق برنامه‌ریزی انجام شده، محل اسکان زائران منحصر به یک مکان خاص نیست و مکان‌های مختلفی برای اسکان زائران در نظر گرفته شده است.

وی اظهار کرد: در طول مدت برپایی قرارگاه اربعین به طور شبانه‌روزی در زمینه اسکان و پذیرایی زائران در قم به عنوان عمود اول درخدمت زوار اربعین حسینی خواهیم بود.

قربانی کرم با بیان اینکه زوار اربعین در قرارگاه شاه جمال الدین از خدمات بهداشت و درمان نیز بهره مند خواهند بود، افزود: نیروهای بهداشت و درمان از ۲۴ مردادماه در قرارگاه برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین مستقر شده‌اند و در سه شیفت کاری صبح، عصر و شب در خدمت زوار هستند.

وی با اشاره به همکاری استانداری، دانشگاه علوم پزشکی و سپاه علی بن ابیطالب‌(ع) برای زمینه‌سازی خدمت‌رسانی به زائران اربعین، بیان کرد: مانند هر ساله همه دستگاه‌ها پای کار هستند؛ طی این مدت حجت الاسلام روانبخش نماینده مجلس، حجت الاسلام حسینی مقدم معاون امور اجتماعی و زیارت استانداری، سردار موحد فرمانده سپاه علی ابن ابیطالب قم، سعید محمدی مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان قم از قرارگاه اربعین بازدید کردند.

مسئول کمیته مردمی ستاد اربعین قم با بیان این که طی ۷ سال گذشته زائران اربعین از اقصی نقاط جهان در قم اسکان یافتند، بیان کرد: بیشترین فراوانی مربوط به زائران پاکستانی و افغانستانی بوده، همچنین زائرانی از میانمار، آذربایجان، کشورهای اروپایی، آمریکایی و کشور روسیه نیز در قم اسکان داده شده‌اند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار