به گزارش تابناک قم، سیدمحمد موسی کاظمی، مسئول مهمانسرای موکب آستان مقدس کریمه اهلبیت (س) با اشاره به خدمات بخش طبخ و توزیع غذا در موکب حرم مطهر بانوی کرامت در عمود ۱۰۸۰ مسیر پیاده روی اربعین بیان داشت: فعالیت خادمین موکب حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها در بخش آشپزخانه و پذیرایی از قبل از اذان صبح آغاز میشود و روزانه ۲۰ هزار پرس غذای سرد و گرم و میان وعده در بین زائران اربعین که به موکب آستان کریمه اهل بیت (ع) میآیند توزیع میشود.
وی ادامه داد: موکب حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها در سه وعده صبحانه، نهار و شام با غذای گرم و در سه میان وعده با ساندویچ سرد، آبدوغ خیار، ساندویچ فلافل و … از زائران پذیرایی میکند.
مسئول مهمانسرای موکب آستان مقدس کریمه اهلبیت (س) با اشاره به نانوایی مستقر در موکب آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها خاطرنشان کرد: در کنار وعدههای غذایی و میان وعدهها روزانه ۴ هزار و ۵۰۰ قرص نان سنتی لواش نیز پخت و توزیع میشود.
موسی کاظمی از طرح جدید موکب برای پذیرایی از زواری که شبها به موکب میآیند خبر داد و گفت: برنامه جدیدی که امسال راه اندازی کردیم این است که یک میان وعده شبانگاهی برای زائرانی که احیانا در طول مسیر بودند و به موکب بانوی کرامت آمده اند تدارک دیده شده که اگر شام و غذایی میل نکرده باشند از آنان پذیرایی شود.
وی در پایان سخنان خود از رعایت دقیق نکات بهداشتی از سوی پرسنل آشپزخانه و نانوایی موکب گفت و تاکید کرد: تمامی پرسنل و همکارانی که در این بخش فعالیت میکنند همگی در ایران کارت بهداشت دارند و کلیه نکاتی که مربوط به بهداشت کارکنان و محیط میشود را رعایت میکنند.
اسکان حدود ۵ هزار زائر اربعین در موکب بانوی کرامت
سعید اسدی مسئول امور رفاهی موکب بانوی کرامت (س)، نیز به تبیین خدمات ارائه شده در این بخش پرداخت و اظهار کرد: این کمیته شامل بخشهای ایستگاههای صلواتی؛ کارگاههای تعمیراتی همچون کفش و کوله، خیاطی، ویلچر و کالسکه و…، کارگاه تولید بستنی، بخشهای نظافتی موکب، سرویسهای بهداشتیها و اسکان میشود.
مسئول کمیته خدمات و امور رفاهی موکب آستان مقدس حضرت معصومه (س) افزود: خدمت مهمی که در این بخش امسال اضافه شد بخش توزیع ۲۴ ساعته آب نوشیدنی و خنک بین زوار گرامی حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام است.
وی به تلاشهای شبانه روزی خادمان موکب آستان در کمیته خدمات و امور رفاهی برای زوار اشاره کرد و بیان کرد: این بخش از موکب شامل ۷۶ خادم همانند سایر قسمتهای موکب به صورت ۲۴ ساعت شبانه روزی مشغول خدمت رسانی به زوار میباشد و حتی برخی خدام در شبانه روز حدود ۲ ساعت خواب و استراحت دارند، اما به عشق اباعبدالله الحسین علیه السلام همه مشکلات و سختیهای این کار را تحمل میکنند.
وی اضافه کرد: ایستگاه تعمیر موبایل نیز امسال به بخش تعمیرات موکب اضافه شد که مورد استقبال خود زوار گرامی اربعین قرار گرفته است.
اسدی در بخش دیگری از سخنان خود به بخش مهم اسکان اشاره کرد و با اشاره به ساخت و ساز جدید در موکب گفت: واقعاً جمعیت بالایی جهت استراحت به این موکب مراجعه میکنند، سال گذشته با کمبود فضا برای استراحت زوار مواجه بودیم، اما خوشبختانه با ساخت شبستان فاطمه الزهرا (س) تا حد زیادی این مشکلات رفع شد و امسال حدود ۵ هزار نفر جهت استراحت در این بخش اسکان داده میشوند.
مسئول کمیته خدمات و امور رفاهی موکب آستان مقدس حضرت معصومه (س) اذعان کرد:، چون موکب ما تقریباً در انتهای مسیر طریق الحسین قرار دارد کسانی که مراجعه میکنند نیاز مبرم به تعمیرات کفش، کوله، کالسکه و.. پیدا میکنند که خوشبختانه همکاران ما در این بخش به صورت جدی و جهادی مشغول خدمت رسانی به زوار گرامی میباشند.
وی در پایان به انگیزه خود و سایر خدام و همکاران این موکب اشاره و خاطرنشان کرد: همه ما به یک هدف مشترک در اینجا گردهم آمدهایم و آن خدمت به زوار سیدالشهدا علیه السلام و کسب رضایت آن حضرت است.