مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر خبر داد

گازدار شدن 65 %از روستاهای شهرستان دشتی

مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر از گازدار شدن 65 درصد از روستاهای شهرستان دشتی با گازرسانی به 21 روستای این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۹۴۷۱
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۶ 28 October 2015
تابناک بوشهر: غلامعباس حسینی صبح امروز در نشست با مدیران شهرستان دشتی از افزایش ضریب نفوذ گاز در بخش روستایی شهرستان دشتی از توابع این استان تا پایان امسال خبر داد.

حسینی در این‌ ارتباط از اجرای عملیات گازرسانی به 21 روستای این شهرستان خبر داد و افزود: گازرسانی به این روستاها با اعتباری بالغ‌بر 143  میلیارد ریال، هم‌اکنون در دست اجرا است.

وی ادامه داد: با تکمیل گازرسانی به روستاهای مذکور، ضریب نفوذ گاز در بخش روستایی شهرستان دشتی به 65 درصد افزایش می‌یابد.

مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر بیان داشت: به‌منظور گازدار شدن روستاهای یادشده بیش از 10 کیلومتر خط انتقال و 160 کیلومتر شبکه توزیع اجرا می‌شود همچنین در این طرح، 2 ایستگاه تقلیل فشار و 3 هزار و 500 علمک گاز نیز نصب خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر یادآور شد: با گازرسانی به این روستاها قریب به 4 هزار خانوار از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.

حسینی اضافه کرد: علاوه بر روستاهای یادشده، به‌زودی عملیات گازرسانی به 12 روستای دیگر بالای 20 خانوار این شهرستان نیز آغاز خواهد شد و بدین ترتیب شمار روستاییان برخوردار از گاز شهرستان دشتی به‌سرعت افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر با تأکید بر تسریع در گازرسانی به روستاهای استان به‌عنوان یکی از اولویت‌های پیش رو اضافه کرد: بی‌شک توسعه گازرسانی در روستاها  می‌تواند فرآیند خلق زیرساخت‌های مورد نیاز در مناطق روستایی را تسریع و تسهیل کرده و در عین‌ حال به ایجاد فرصت‌های شغلی و کاهش فقر نیز یاری رساند همچنین تحقق این امر علاوه بر بهبود اوضاع اقتصادی روستاها و ساکنین آن، می‌تواند در میان‌مدت به اهداف جانبی دیگری نیز منجر شود که از آن جمله باید به توسعه‌ صنایع روستایی، توسعه‌ گردشگری، رفاه عمومی و ... اشاره کرد.

وی از توجه ویژه دولت تدبیر و امید جهت تسریع در گازرسانی به روستاها و مناطق محروم تقدیر کرد و در همین ارتباط از برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته جهت گازرسانی به 200 روستای استان در قالب‌بند " ق" تبصره 2 قانون بودجه، طی سال جاری و سال آینده  خبر داد.

حسینی اضافه کرد: مناطق روستایی با فراهم آوردن محیط ‌زیستی سالم و پایدار، نقش مهمی در توسعه ملی بر عهده‌ دارند، از همین رو توسعه روستایی و ارتقای سطح رفاه روستاییان از اهمیت بسزایی برخوردار است و در این رابطه باید گسترش شبکه زیرساخت‌های اقتصادی در روستاها از جمله راه، آب، برق و انرژی با جدیت در دستور کار قرار گیرد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار