دومین کتابخانه تخصصی کشور ویژه کودک در گیلان افتتاح می شود

کد خبر: ۱۱۹۴۸۸
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۶ 28 October 2015
رشت - ایرنا - مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان با تاکید بر اهمیت نهادینه سازی فرهنگ مطالعه در کودکان از افتتاح نخستین کتابخانه تخصصی کشور ویژه کودک همزمان با هفته کتاب در رشت خبر داد.

امیر محمد پور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این کتابخانه دومین کتابخانه تخصصی کودک در سراسر کشور است که برای نخستین بار در گیلان افتتاح می شود.
وی، اختصاص برپایی یکصد و پنجاهمین نشست ملی کتاب خوان به کودکان را که در هفته کودک برگزار شد را، در راستای اولویت نهادینه سازی فرهنگ مطالعه در کودکان دانست.
وی، به طرح کتابخوان اشاره کرد و افزود: این طرح، رویداد فرهنگی است که امسال در گیلان اجرایی شده و بر اساس آن، افراد منتخب کتاب های خوانده شده خویش را به اشتراک می گذارند.
وی اظهار کرد: ثبت نام برای حضور در طرح کتاب خوان از طریق سایت اداره کل کتابخانه های عمومی گیلان قابل دسترسی است ، اما انتخاب افراد از طریق کارگروهی در نهاد کتابخانه های عمومی کشور انجام می شود.
محمدپور تاکید کرد: به اشتراک گذاری کتاب های خوانده شده از طریق این طرح ، یاریگر ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه است.
وی در بخش دیگری از سخنان خویش به بدهی 60میلیارد ریالی شهرداری های استان به این نهاد اشاره کرد و افزود: تاکنون 15 شهرداری استان به نیمی از تعهد خود ( پرداخت نیم درصد بودجه )نسبت به این نهاد پایبند بوده اند.
وی تاکید کرد: این نهاد برای رشد و ارتقا فرهنگ کتاب و کتابخوانی نیازمند حمایت و تعامل همه شهرداران و مدیران فرهنگی استان است.
وی اظهار امیدواری کرد: با توجه به تاکید استاندار گیلان در دومین نشست اعضای انجمن کتابخانه های استان، شهرداران بیش از همیشه نسبت به پرداخت بدهی های خویش به این نهاد اهتمام ورزند.
محمد پور، با بیان اینکه گیلان به لحاظ سرانه فضای مطالعه رتبه 26 را در کشور داراست افزود: نقش رسانه ها در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی حایز اهمیت است؛ و نهاد کتابخانه های عمومی بنا دارد تا خدمات عمومی متناسب با شان مردم ارایه دهد.
یکصد کتابخانه در 54 شهر و 24 روستای استان گیلان به صورت مشارکتی و مستقل با حدود 50 هزار عضو و 900 هزار جلد کتاب وجود دارد.
24 آبان ماه در گاهشمار کشور روز کتاب و کتابخوانی نامگذاری شده و پس از آن به مدت هفت روز، هفته کتاب و کتابخوانی نام گرفته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار