تولید 80 درصد ذرت بذری کشور در پارس‌آباد

فرماندار شهرستان پارس‌آباد گفت: با همت کشاورزان پارس‌آبادی تا 80 درصد ذرت بذری کشور در پارس‌‌آباد تولید شده و روانه بازار مصرف می‌شود.
کد خبر: ۱۱۹۸۹۴
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۵ 28 October 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مهدی احمدی صبح امروز در جریان بازدید از روند تولید و استحصال ذرت بذری به عنوان یک محصول استراتژیک در پارس‌آباد اظهار کرد: عملیات برداشت این محصول در منطقه پارس‌‌آباد به اتمام رسیده و امسال با توجه به شرایط مناسب آب و هوایی و خاک حاصلخیز مغان بیش از 2 هزار و 900 هکتار از اراضی پارس‌آباد به زیر کشت این محصول رفته است.

وی با بیان اینکه کشت، عمل‌آوری و برداشت این محصول با نظارت و حساسیت‌های خاص در منطقه انجام شده و شرایط متفاوتی را شاهد هستیم، گفت: 80 درصد ذرت بذری کشور در پارس‌آباد تولید می‌شود و علاوه بر این منطقه ذرت بذری در استان‌های کرمان، خراسان و گلستان نیز تولید و استحصال می‌شود.

فرماندار شهرستان پارس‌آباد ادامه داد: کیفیت تولید ذرت بذری در استان اردبیل بالاتر از استانداردهای تعریف شده است به طوری که یک توانمندی خوبی را در تولید و عمل‌آوری این محصول شاهد هستیم.

احمدی حساسیت‌ها و نظارت‌های مستمر بر تولید و عرضه این محصول را به بازارهای داخلی و حتی خارجی بیان کرد و افزود: برندی که ما در تولید بذر ذرت داریم یک برند قابل قبول و با کیفیت است که قطعا در همه کشور ذرت بذری را با همین برند شناخته و خریداری می‌کنند.

این مسئول عنوان کرد: تمام عملیات کشت این محصول با نظارت کارشناسان، تکنسین‌ها و متخصصان جهادکشاورزی انجام می‌شود و تلاشمان بر این است تا در بهترین شرایط عملیات کشت و زرع به انجام برسد.

فرماندار شهرستان پارس‌آباد حمایت از تولیدکنندگان و زارعان این محصول استراتژیک را بیان کرد و ادامه داد: در سال زراعی جدید زارعان برای کشت این محصول باید با همراهی و همکاری سازمان جهاد کشاورزی و متخصصان امر اقدامات به موقعی را انجام دهند.

احمدی در پایان سخنان خود جایگاه شهرستان پارس‌آباد را در تولید بذر مورد نیاز و همچنین زمینه‌سازی برای صادرات مناسب آن بیان کرد و گفت: انتظار می‌رود در این حرکت بتوانیم اهداف و برنامه‌ریزی‌های اصلی‌مان را جامه عمل بپوشانیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار