آیت‌الله نوری همدانی مطرح کرد:

محرومیت بسیاری از شهرها از مبلغ

یکی از مراجع تقلید با اشاره به وضعیت حوزه‌های علمیه در شهرستان‌ها گفت: در گذشته هر شهری دارای علمای بزرگ بوده اما اکنون بسیاری از شهرها حتی مبلغ ندارند.
کد خبر: ۱۲۱۳۷۹
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۲ 31 October 2015
به گزارش تابناک قم، آیت‌الله حسین همدانی‌نوری در دیدار اعضای ستاد همایش فقه و هنر اظهار کرد: امروز دشمنان اسلام صف‌بندی بسیار محکمی در برابر اسلام به وجود آورده‌اند که مجهز به حیله‌ها و فتنه‌هایی با ابعاد مختلف هستند.

وی خاطرنشان کرد: حوزه علمیه در گذشته حوزه‌ای بود که کاری به اجتماع نداشت و تنها مشغول درس بود، ولی امام خمینی(ره) این سد را شکست و مسیر حوزه را تغییر داد به همین خاطر ما امروز وظیفه سنگینی در جهان اسلام داریم و باید مانند سید حسن نصرالله عمل کنیم.

این مرجع تقلید مسائل سیاسی را مهم‌ترین مسئله کشورهای اسلامی خواند و افزود: امروز کشورهایی مثل مصر، عربستان و بحرین توسط کسانی اداره می‌شود که گوش به فرمان استکبار جهانی هستند و تمام امکاناتشان را در راستای تقویت جریان‌هایی مانند داعش به کار می‌برند و اینکه امروز رهبر انقلاب به میدان آمده‌اند و این اندازه بر مسئله بیداری اسلامی تاکید می کنند بیانگر اهمیت اوضاع سیاسی کشورهای اسلامی است.

وی ادامه داد: در عربستان بسیاری از تحصیل‌کرده‌ها برای پایان‌نامه دکترایشان موضوعات ضد‌شیعه انتخاب می‌کنند.

آیت‌الله نوری همدانی عنوان کرد: مسجد الاقصی در تصرف صهیونیست‌ها بوده و غرب سرکوب کردن بیداری اسلامی را پیگیری می‌کند، اینها مسائلی هستند که باید مردم را نسبت به آنها هوشیار کرده و با آنها مقابله کنیم و اگر نه شکست خواهیم خورد، البته وظیفه حوزه علمیه در این زمینه بسیار سنگین است.

وی با اشاره به وضعیت حوزه‌های علمیه در شهرستان‌ها خاطرنشان کرد: در گذشته هر شهری دارای علمای بزرگ بود اما اکنون بسیاری از شهرها حتی مبلغ ندارند، چه برسد به عالم و باید فکری به حال این حوزه کنیم.

این مرجع تقلید در بخش دیگر سخنان خود به اهمیت هنر اشاره کرد و گفت: موضوع هنر موضوع بسیار مهمی است، زیرا انسان به صورت فطری زیبایی را دوست دارد و هنر می‌تواند هر محتوایی را به زیبایی مطرح کند که به عنوان مثال قرآن مفاهیمش را در قالب هنری بیان کرده است.

آیت‌الله نوری همدانی تصریح کرد: هنر در مسئله کربلا نقش بسیار مهمی داشته و در انعکاس این واقعه و زنده نگاه داشتن آن بسیار موثر بوده تا جایی که در دوران بنی امیه و بنی عباس شاعرانی که برای این واقعه شاعری می‌کردند، را به شهادت می‌رساندند.

وی ادامه داد: اشعاری مثل اشعار محتشم مظلومیت اهل بیت(ع) را به خوبی به تصویر کشیده است.

استاد حوزه علمیه عنوان کرد: هنر جایگاه بسیار بلندی دارد و باید تاریخ اسلام را در قالب‌های متنوع هنری به جامعه عرضه کرد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار