شهردار قم:

قوانین در خصوص شوراها و شهرداری ها اجرایی نمی شود

شهردار قم گفت: قوانین و برنامه ها در خصوص شوراها و شهرداری ها تنها نوشته می شود و اجرایی نمی شود.
کد خبر: ۱۲۲۰۱۳
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۸ 01 November 2015
به گزارش تابناک قم، سید مرتضی سقائیان نژاد در همایش بانوان عضو شوراهای اسامی شهرهای سراسر کشور در قم اظهار داشت: در برنامه پنجم توسعه 23 ماده در ارتباط با شوراها و شهرداری ها بود که برخی از این ها اجرایی نشد.

شهردار قم افزود: تنها برنامه می نویسیم و عملیاتی شدن آن را پیگیری نمی کنیم، از این رو باید با مشارکت شوراها برنامه هایی ارائه شود که در برنامه ششم توسعه تاثیرگذار باشد.

وی با اشاره به اینکه شوراها 16 سال است که در نظام جمهوری اسلامی فعالیت خویش را آغاز کرده اند گفت: شوراهای شهر جایگاهشان در قانون مشخص شده است اگر ظرفیت های کامل قانون اساسی در این زمینه پیدا نشده باید علت یابی شود.

سقائیان نژاد افزود: طبق قانون شوراهای شهر از رکن های تصمیم گیری در کشور هستند از این رو باید بر همه امور شهر نظارت داشته باشند.

وی با بیان اینکه اصل مردم سالاری دینی در شوراهاست گفت: مشارکت مردم باید از طریق شوراها صورت بگیرد و از این طریق نظارت هایی صورت بگیرد.

شهردار قم افزود: در حال حاضر اختیار شوراها تضعیف شده است، از این رو نیازمند هستیم تا شورای عالی استان ها نسبت به چالش های کلان شهرها و فعالیت شوراها رسیدگی کند تا دولت بتواند به تعهدات خویش در این زمینه عمل کند.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار