150میلیون تومان کمک به97 پروژه علمی در استان

معاون پارک علم و فناوری خراسان‌رضوی گفت:امسال نزدیک به 97 طرح و پروژه مورد حمایت قرار گرفت و مبلغ 150 میلیون تومان کمک بلاعوض به آن‌ها شده است.
کد خبر: ۱۲۵۳۶
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۱:۵۱ 11 March 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از فارس، اکبر امینی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با تأکید بر توجه به ایده‌های نو در سطح جامعه، اظهار کرد: در سال 93 نزدیک به 97 طرح و پروژه مورد حمایت قرار گرفت و مبلغ 150 میلیون تومان کمک بلاعوض به آن‌ها شده است.

وی تصریح کرد: همچنین 94 پرونده ثبت اختراع به دبیرخانه ارسال شده که از این تعداد 80 پرونده منجر به ثبت اختراع شده است.

معاون پارک علم و فناوری خراسان‌رضوی به جشنواره ایده‌های برتر در شرق کشور اشاره کرد و بیان داشت: در این جشنواره شش استان خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی و استان‌های کرمان، سمنان و هرمزگان شرکت کردند که یک‌هزار و 770 ایده به دبیرخانه ارسال شد و در نهایت در 13 ایده 25 نفر برگزیده شدند و ما به منتخبین برای بحث تجاری‌سازی کمک کردیم.

امینی با اشاره به اینکه در سال گذشته در دو یا سه منبع از شرکت‌ها حمایت می‌شود، بیان کرد: این حمایت‌ها یا از طریق منابع عملیاتی نزد صندوق پژوهشی در استان که هرساله برای اجرایی سازی پروژه‌های شرکت‌های فناورانه کمک می‌کند که تاکنون 500 میلیون تومان در این راه اختصاص پیدا کرده است.

وی ادامه داد: منبع دیگر توافقنامه سه جانبه میان معاون علم و فناوری ریاست جمهوری، ریاست پارک و مدیرعامل صندوق پژوهش برای اعطای تسهیلات تجاری سازی است که 2 میلیارد تومان برای پارک علم وفناوری خراسان رضوی اعتبار در نظر گرفته شد که 800 میلیون تومان آن جذب شده است و باقیمانده آن تا خردادماه سال آینده جذب می‌شود.

معاون فناوری و نوآوری پارک علم فناوری خراسان رضوی اظهار داشت: امروز از 80 شرکت دانش بنیان در استان حدود 55 شرکت در پارک حضور دارند ولی 25 شرکت نیز از شرکت‌های دانش بنیان تولیدی هستند.

امینی بیان کرد: امروز این معاونت پروژه‌های بزرگی مانند پارس جنوبی و یا پالایشگاه خانگیران را در دست دارد و با آنها همکاری و تعامل دارد.

وی تصریح کرد: برای نخستین‌بار در کشور با همکاری شهرداری مشهد مقدس و بر طبق تبصره 18 که در لایحه بودجه شهرداری مشهد آماده است، نیم درصد از اعتبارات شهرداری مشهد به تشکیل شرکت‌های دانش بنیان جدید اختصاص پیدا می‌کند.

معاون فناوری و نوآوری پارک علم فناوری خراسان رضوی یادآور شد: حدود 9 قرارداد فناورانه با اعتباری بالغ بر 550 میلیون تومان با شهرداری مشهد بسته شده و 41 عنوان پروپوزال به شهرداری داده شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار