الگوبرداری از روستای سالم بخش ماهیدشت در سایر مناطق

بخشدار ماهیدشت با اشاره به اینکه معرفی روستای چقاگینو به‌عنوان روستای سالم بخش ماهیدشت باید برای سایر روستاها مورد الگوبرداری قرار بگیرد، گفت: توسعه روستاها مهاجرت روستاییان به شهر را کاهش می‌دهد.
کد خبر: ۱۲۶۶۶۳
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۳ 10 November 2015
بخشدار ماهیدشت با اشاره به اینکه معرفی روستای چقاگینو به‌عنوان روستای سالم بخش ماهیدشت باید برای سایر روستاها مورد الگوبرداری قرار بگیرد، گفت: توسعه روستاها مهاجرت روستاییان به شهر را کاهش می‌دهد.

نورالدین فرزادی‌پور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار کرد: مهاجرت از روستاها یک زنگ خطر است که به صدا درآمده است.

فرزادی‌پور ادامه داد: زندگی در شهرهای بزرگ با پیچیدگی‌های خاصی همراه است که رفاه و آرامش و عوامل مهم زندگی بشر تحت تاثیر جمعیت دست‌خوش تحولاتی می‌شود.

بخشدار ماهیدشت برنامه‌ریزی برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر و حاشیه شهر را مورد تاکید قرار داد.

این مسئول شهرنشینی روستاییان را یک موضوع مشهود برشمرد و خاطرنشان کرد: برای رخ دادن از مشکلات متعدد مانع از مهاجرت روستاییان به شهر شد.

وی توسعه‌یافتگی را یک موضوع ریشه‌دار در باور افراد دانست و بیان داشت: انسان سالم باید وظایف خویش را به‌خوبی انجام بدهد.

این مسئول نگاه جدی به این موضوع را یک رویکرد جدید در قبال روستاها عنوان کرد و گفت: مسئولان باید در قبال روستاها برنامه‌ریزی کنند تا اشتغال و توسعه به‌دنبال داشته باشد.

فرزادی‌پور با بیان اینکه معرفی روستای چقاگینو به‌عنوان روستای سالم بخش ماهیدشت باید برای سایر روستاها مورد الگوبرداری قرار بگیرد، متذکر شد: توسعه روستاها مهاجرت روستاییان به شهر را کاهش می‌دهد.

بخشدار ماهیدشت لازمه رسیدن به روستای سالم را داشتن فکر تحول‌گرا عنوان کرد و گفت: مشارکت مردم روستا در توسعه روستا بسیار موثر است و محور توسعه انسان سالم است که باید زمینه زیست محیطی مناسبی برایش فراهم باشد.

وی تاسیس درمان‌گاه ماهیدشت را موجب سهولت روند درمانی در این منطقه دانست و بیان داشت: انتقال خط فاضلاب، تکمیل طرح هادی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی زیست محیطی، تقویت دامداری و کشاورزی و ارائه تسهیلات مقاوم‌سازی منازل مسکونی روستایی باید در روستاهای ماهیدشت مورد توجه مسئولان قرار بگیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار