تا پایان امسال

کارخانه مقاطع فولادی سرمد ابرکوه بهره برداری می شود

رییس بودجه و برنامه ریزی شرکت صنعتی و معدنی چادرملو اظهار امیدواری کرد تا پایان امسال بهره برداری از کارخانه تولید مقاطع فولادی سرمد ابرکوه آغاز شود.
کد خبر: ۱۲۸۴۵۵
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۱ 14 November 2015

به گزارش تابناک یزد،هادی بشیر راد در حاشیه نمایشگاه بورس ، بانک و بیمه با اعلام این خبرافزود: با وجود تحریم ها و مشکلات ناشی از تامین منابع مالی، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو توانسته است هر چند با تاخیراما طرح های توسعه بخش خود در جهت تکمیل زنجیره تولید را ادامه دهد .

بشیرراد با اشاره به ارزش افزوده تکمیل خطوط تولید فولاد از مرحله تولید سنگ آهن تا مقاطع فولادی افزود: اگر بخواهیم اقتصاد مقاومتی را محقق سازیم راهی جزتکمیل زنجیره تولید در صنایع مختلف ندارم .
رییس بودجه و برنامه ریزی شرکت چادرملو  همچنین از دیگر طرح های در دست ساخت که مراحل پایانی خود را طی می کنند، پروژه فولادسازی ثامن اردکان با ظرفیت تولید سالیانه 1 میلیون تن، قابل افزایش تا 3/1 میلیون تن فولاد ،  پروژه احیاء مستقیم با ظرفیت تولید سالیانه 55/1 میلیون تن آهن اسفنجی با سرمایه گذاری 520/13  میلیارد ریال ،
طرح تکمیل فاز 3 نیروگاه سیکل ترکیبی  اردکان با ظرفیت 500 مگاوات برق که تاکنون با بهره برداری از فازهای 1 و 2 ، واحدگازی آن  320 مگاوات برق تولید و به شبکه سراسرس پیوسته و  444/12میلیارد ریال سرمایه گذاری برای آین پیش بینی شده است و طرح افزایش ظرفیت کارخانه گندله سازی اردکان : از 4/3 میلیون تن فعلی به 4 میلیون تن را از جمله طرح های در حال اتمام در مجاورت مجتمع گندله سازی اردکان عنوان کرد .
بشیرراد همچنین  اجرای طرح شبکه فاضلاب شهری اردکان و انتقال و تصفیه آن برای واحد های فولاد سازی چادرملو و طرح انتقال آب خلیج فارس به کویر مرکزی  با سرمایه گذاری 000/23 میلیارد ریال را از جمله طرح های کلان ملی عنوان کرد که چادرملو  در اجرای آنها مشارکت دارد .
به گزارش صداوسیمافیادآوری می شود مجتمع معدنی چادرملو در 180 کیلومتری جاده یزد – طبس سالانه نزدیک به 5/10 میلیون تن کنسانتره و 5/1 مسلیون تن سنگ آهن دانه بندی تولید می کند و در حال حاضر بزرگترین تولید کننده این محصول در کشور است .
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار