اظهارنظر امام جمعه گرگان درخصوص ورود موسیقی پاپ به فرهنگ عاشورایی

نماینده ولی فقیه در استان گلستان با بیان اینکه مخالف ورود موسیقی پاپ به فرهنگ عاشورایی هستم، گفت: آیین های سنتی ما اگر به درستی و با درایت برگزار شود، ظرفیت فراوانی برای انتقال قیام عاشورا و تاثیرگذاری بر مخاطب دارد.
کد خبر: ۱۳۲۵۳۸
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۱ 21 November 2015
به گزارش ایرنا از دفتر امام جمعه گرگان آیت الله سید کاظم نورمفیدی روز شنبه در دیدار با متولیان برگزاری نهمین سوگواره ادبی هنری لب عطشان حسین (ع)، با بیان اینکه برخی مراسم عاشورا عالی و کشش دار برگزار می شود و برخی دیگر فاقد ارزش های هنری، تاریخی و مذهبی است، اظهار داشت: مراسم عزاداری سالار شهیدان (ع) باید با جاذبه و معنا باشد.
امام جمعه گرگان با طرح این سوال که آیا می توان هر هنری را وارد جریان عاشورا کرد تا جوان را جذب کند، افزود: در این عرصه آیین های سنتی با برگزاری صحیح قابلیت های لازم برای تاثیرگذاری در مخاطب را دارند.
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری همچنین حرکت دسته های عزادار در ایام محرم را به تظاهرات برای حمایت از اهداف سید الشهدا (ع) تعبیر کرد و گفت: هنرمندان باید اهداف سید الشهدا و پیام عاشورا را با درایت خود به تصویر بکشند.
وی با توصیه به هنرمندان در این دیدار مبنی بر لزوم استفاده از کتاب های معتبر در زمینه عاشورا تصریح کرد: حضرت زینب (س) سختی های زیادی را تحمل کرد ولی وقتی وارد شام شد با وجود همه فشارهایی که بر او وارد کردند ذره ای سستی به خود نشان نداد و این موضوع باید هنرمندانه و به دور از خرافات ارائه شود.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار