درآستانه اربعین حسینی و به مناسبت هفته بسیج؛

شب شعر نماز، عاشورا و بسیج در تربت جام برگزار شد

شب شعرنماز، عاشورا و بسیج در آستانه اربعین حسینی و به مناسبت هفته بسیج؛ با حضور معاون فرماندار، جانشین فرمانده سپاه، مسئولان دانشکده پرستاری، ارشاد اسلامی، بسیج دانشجویی و بسیج هنرمندان تربت‌جام با شرکت شعرای دانشجو شهرستان برگزار گردید.
کد خبر: ۱۳۴۷۸۱
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۲ 25 November 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی نعمت اله فیاض گفت: این شب شعر با هدف ترویج فرهنگ نماز و پرداختن به اهداف فلسفه قیام اباعبدالله الحسین(ع) که همانا اصلاح امت جد بزرگوارش و امر به معروف و نهی از منکر بود برگزارشد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تربت جام با اشاره به جایگاه رفیع نماز افزود: چه معروفی بالاتر از نماز که بالاترین فریضه و ستون دین است و امام حسین(ع) در ظهر عاشورا در گرما گرم جنگ، با اقامه نماز نشان دادند که انجام فرایض در هیچ شرایطی تعطیل نمی‌شود و پیاده کردن احکام الهی حتی به قیمت جان عزیزان باید اجرا شود.
وی به استقبال خوب دانشجویان از این مراسم اشاره کرد و تصریح کرد:  این محفل ادبی با رویکرد فرهنگی، بصیرتی و اعتقادی باحضور پرشور دانشجویان انجام شد که تعداد 30 اثر در دو بخش آثار خود عزیزان شاعر و خوانش اشعار منتخب ادیبان کشوری به دبیرخانه ارسال و پس از داوری 15 اثر در مراسم قرائت شد و در پایان از آثار ارسالی و منتخب با اهدای لوح و هدیه تجلیل شد.
شایان ذکر است؛ نمایش "دلقک ها کتاب نمی خوانند" با موضوع نقد تاثیر نامطلوب فضای مجازی و استفاده نابجا از تلفن همراه و پرداختن به نقش موثر و مطلوب کتاب و کتابخوانی و ترویج آن به کارگردانی علی رضایی اصل اجرا شد.
گفتنی است؛ این محفل ادبی با مشارکت بسیج دانشجویی، بسیج هنرمندان، دانشکده علوم پزشکی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن شعرجام برگزار گردید.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار