معاون وزیر کشاورزی: کشاورزان طی 10 سال گذشته فقیر شدند!!

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه محصولات کشاورزی در 10 سال گذشته کاهش عملکرد تولید داشته است، گفت: این مسئله موجب کاهش درآمد و فقیر شدن کشاورزان شده است.
کد خبر: ۱۳۶۴۰۰
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۸ 28 November 2015
به گزارش تابناک مازندران، عباس کشاورز ظهر امروز در سی‌وششمین گردهمایی سالانه مدیران حفظ و نباتات کشور در بابلسر با بیان اینکه کشاورزی کشور دارای دو چالش آب و پایداری است، اظهار کرد: در 10 سال گذشته اغلب محصولات کشاورزی ما کاهش عملکرد داشته است که این کاهش عملکرد به‌معنای تشدید ناپایداری، کاهش درآمد و فقیر شدن کشاورزان است.

وی افزود: کاهش عملکرد نشان می‌دهد ضایعات در محصولات بالا رفته است و به‌ هم خوردن تعادل تولید به ضرر تولیدکننده است و در راستای تشدید افزایش ضایعات، اکولوژی تولید را به هم ریخته است.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: شاخصی که امروزه دنیا در مورد منابع آب صحبت می‌کند شاخص راندمان، کانال و حجم نیست بلکه دنیا می‌گوید این منبع مانند هر منبع دیگری چقدر تولید و کسب درآمد می‌شود.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه تولید را باید با کاهش ضایعات ارتقاء دهیم، افزود: کشاورزی نسخه جدید را می‌خواهد که همه ما باید آماده نسخه جدید باشیم.

کشاورز اضافه کرد: امروزه دانش، اطلاعات و تجربه نشان می‌دهد در خط نگرانی نیستیم و با ادبیات موجود قابل عمل نیست و برای پایداری کشاورزی، این سطح زیرکشت گندم منطقی نیست و تنها با حرف دولت و وزیر جهاد کشاورزی کار عملیاتی نخواهد شد بلکه کشاورزان باید مجاب شوند و سازمان حفظ نباتات از سازمان عملیاتی خود را خارج کند و به سازمان آگاهی‌دهنده تبدیل شود.

وی ادامه داد: کسانی که تولیدکننده سموم هستند بدانند خط قرمز ما خط کیفیت است و هیچ رابطه دیگری بین ما حاکم نیست و تولید و پایداری خط قرمز است و هیچ‌کس فرصت آزمون و خطا ندارد و با دانش و فلسفه سراغ اطلاعات جدید باید رفت.

 معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه کشاورزان باید بهترین سموم، بهترین روش و بهترین مبارزه بیولوژیک را داشته باشند، افزود: کمترین سرمایه‌گذاری کاهش ضایعات است و سازمان حفظ نباتات باید مراقبت از محصول را با هیچ نسخه‌ای جابه‌جا نکند.

فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار