طرح بیمه همگانی منازل مسکونی در استان

کد خبر: ۱۳۸۵۰
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۰ 14 March 2015

به گزارش خبرنگار تابناک تبریز ، رضا حسینی رییس سازمان امور اقتصادی و دارایی آذربایجان شرقی در جلسه شورای هماهنگی ستاد مدیریت بحران استان با اشاره به زلزله منطقه ارسباران در تابستان91 ، از اجرای طرح بیمه همگانی منازل مسکونی در آذربایجان شرقی خبر داد.

وی  اظهار داشت:در حدود 17 هزار فقره پرونده بیمه بعد از این زلزله تکشیل و نزدیک به 18 میلیارد تومان خسارت بابت ساخت و ساز مجدد ساختمان مسکونی در این مناطق پرداخت شد.

وی با اشاره به مطرح شدن موضوع بیمه ساختمان ها در استان در جلسات قبلی کارگروه ، اظهار داشت: برای عملیاتی شدن این طرح لازم است که دهیاران و فرمانداران در روستاها و اعضای شورا در شهرها همکاری لازم را داشته باشند.

حسینی تصریح کرد: بر اساس این طرح اگر هر فرد 42 هزار تومان پول به عنوان حق بیمه پرداخت نماید در موقع بروز هر گونه حادثه غیر مترقبه اعم از ازلزله، سیل و... در حدود 60 میلیون تومان خسارت برای احداث مجدد ساختمان برای هر خوانوار پرداخت خواهد شد.

رییس سازمان امور اقتصادی و دارایی آذربایجان شرقی با بیان این که قرار است بیمه ایران به عنوان بیمه اجرا کننده این طرح معرفی شود،اذعان داشت: در حال حاضر در استان آذربایجان شرقی یک میلیون و 650 هزار خانوار وجود دارد وقرار است حق بیمه هر فرد با همکاری شورا شهر در قبوض حامل های انرژی درج و به درب منازل مسکونی همشهریان فرستاده شود.

وی گفت: در اجرای این طرح، مردم ، دولت و شهرداری نقش دارند به خصوص شهرداری که می تواند نقش کلیدی داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار