مسئولان و مردم نسبت به وظايف پزشكي قانوني توجيه نيستند

رييس سازمان پزشكي قانوني كشور با اشاره به نقش مهم و اساسي اين سازمان گفت: متأسفانه مردم و مسئولان نسبت به وظايف و نقش‌هاي سازمان پزشكي قانوني كشور توجيه نيستند و همين موضوع كار را براي ما در انجام وظايف‌مان دشوار مي كند.
کد خبر: ۱۳۸۶۹۳
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۴ 02 December 2015
رييس سازمان پزشكي قانوني كشور با اشاره به نقش مهم و اساسي اين سازمان گفت: متأسفانه مردم و مسئولان نسبت به وظايف و نقش‌هاي سازمان پزشكي قانوني كشور توجيه نيستند و همين موضوع كار را براي ما در انجام وظايف‌مان دشوار مي كند.

به گزارش اداره كل روابط عمومي و امور بين‌الملل سازمان پزشكي قانوني كشور دكتر احمد شجاعي در مراسم امضاي تفاهمنامه همكاري با كميته بين‌المللي صليب سرخ كه صبح امروز با حضور دكتر شاكريان رييس اداره كل سازمان هاي بين‌المللي وزارت امور خارجه و اوليويه مارتين رييس نمايندگي كميته بين‌المللي صليب سرخ در ايران و جمعي از معاونان و مديران سازمان برگزار شد، افزود: سازمان پزشكي قانوني كشور بيش از 40 وظيفه بر عهده دارد كه تعيين هويت و رسيدگي به اجساد تنها يكي از نقش‌هاي اين سازمان است اما متأسفانه مردم و مسئولان آگاهي و شناخت لازم را از اين سازمان ندارند.

وي با اشاره به حادثه منا و تلفات ناشي از آن اظهار داشت: هر چند حضور كارشناسان پزشكي قانوني در عربستان براي تعيين هويت اجساد به جاي مانده در اين حادثه بسيار ضروري بود اما در تركيب تيم هاي اعزام شده كارشناسان اين سازمان حضور نداشتند.

وي اظهار اميدواري كرد: در آينده جايگاه پزشكي قانوني هر چه بيشتر به جامعه و مسئولان شناسانده شود و زمينه حضور كارشناسان پزشكي قانوني در عرصه هاي مختلف بين‌المللي فراهم شود.

صليب سرخ در بحث تعيين هويت مهاجرين به پزشكي قانوني كمك كند

قائم مقام رييس سازمان پزشكي قانوني كشور نيز در اين جلسه با اشاره به موضوع مهاجرين در كشور و تعيين هويت آنان گفت: تعيين هويت مهاجرين، ايراني بودن و يا مهاجر بودن آنان و تعيين هويت فرزندان مهاجران از جمله وظايف پزشكي قانوني است كه از طريق آزمايش‌هاي DNA انجام مي شود و در اين حوزه سازمان با مشكلاتي مواجه است كه صليب سرخ مي توان در رفع آن كمك كند.

وي خواستار همكاري بيشتر صليب سرخ در برقراري ارتباط ميان پزشكي قانوني كشورهاي منطقه شود و اظهار داشت: استقرار مركز منطقه اي پزشكي قانوني در ايران، برگزاري دوره هاي آموزشي و كارگاه ها و نيز بهبود ارتباطات آموزشي در برقراري اين ارتباط بسيار مفيد بوده كه اميدواريم ادامه پيدا كند.

دكتر برزگر همچنين از برقراري دوره آموزشي مشترك با صليب سرخ در آينده اي نزديك در اصفهان خبر داد.

پزشكي قانوني در پيشگيري از جرم نقش مهمي دارد

در ادامه دكتر شاكريان رييس اداره كل سازمان هاي بين‌المللي وزارت امور خارجه گفت: دفتر سياسي وزارت امور خارجه علاقه مند به توسعه همكاري با پزشكي قانوني در زمينه تشخيص هويت است و با آمادگي كامل و بدون هيچ محدوديتي علاقه مندي براي همكاري را اعلام مي كند.

وي خاطرنشان كرد: كار پزشكي قانوني تنها رسيدگي به اجساد و صدمات ناشي از ضرب و جرح و نزاع نيست بلكه حوزه فعاليت بسيار گسترده و مهمي دارد كه مهم‌ترين آن نقش پزشكي قانوني در حوزه هاي پيشگيري از جرم است.

پزشكي قانوني سازماني كليدي در ايران است

اوليويه مارتين رييس نمايندگي كميته بين‌المللي صليب سرخ در ايران نيز در اين نشست پزشكي قانوني را يكي از شركاي صليب سرخ دانست و گفت: پزشكي قانوني يكي از سازمان هاي كليدي در ايران است.

وي تصريح كرد: در موضوع منا شاهد نقش قابل توجه پزشكي قانوني در شناسايي اجساد و تلاش اين سازمان براي كاهش درد و رنج خانواده ها بوديم كه به نوبه خود قابل توجه و مهم است.

وي اظهار اميدواري كرد همكاري و نشست‌هاي مشترك صليب سرخ با سازمان پزشكي قانوني كشور در آينده هر چه بيشتر توسعه يابد.

يادآور مي شود اين تفاهم‌نامه همكاري به امضاي رييس سازمان پزشكي قانوني كشور، رييس اداره كل سازمان‌هاي بين‌المللي وزارت امور خارجه، رييس نمايندگي كميته بين‌المللي صليب سرخ در ايران و رييس بانك هويت ژنتيك ايران رسيد.

منبع: سایت پزشکی قانونی گلستان
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار