هشدار هواشناسی: بارش مخلوط برف و باران گیلان را در بر می گیرد

کد خبر: ۱۳۸۹۷۰
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۹ 03 December 2015
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

اداره کل هواشناسی گیلان با پیش بینی کاهش دما بین 9تا 15درجه سلسیوس طی چند روز آینده در استان اعلام کرد: پیامد ورود این سامانه سرد از فردا (جمعه) تا اواسط هفته آینده در گیلان، باراش مخلوط برف و باران خواهد بود.

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی اداره کل هواشناسی گیلان به ایرنا، بر اساس این پیش بینی، سامانه سرد و بارش زا از بعد از ظهر امروز (پنجشنبه) وارد استان گیلان می شود که به تناوب تا اواسط وقت سه شنبه هفته پیش رو در استان فعال خواهد بود.

بر این اساس پیامد این سامانه، بارش شدید باران (مخلوط برف و باران)، بارش شدید برف در ارتفاعات، دامنه ها و مناطق سردسیر، وزش باد گاهی شدید ، کاهش محسوس دما، مه آلودگی هوا و احتمال رعد و برق می باشد.

این هواشناسی کاهش دما در این مدت را برای استان بین 9تا 15درجه سلسیوس پیش بینی کرده است.

اداره کل هواشناسی گیلان بیشینه سرعت وزش باد در زمان ورود سامانه، در برخی مناطق (خصوص در مناطق ساحلی) را بین 50 تا 70کیلومتر بر ساعت دانسته است.
این هواشناسی ضمن هشدار به شهروندان گیلانی و مسافران اعلام کرد، آبگرفتگی معابر عمومی و بالا آمدن سطح آب رودخانه ها و سیلابی شدن مسیل ها در این مدت دور از انتظار نیست.
هواشناسی گیلان دریای خزر در این مدت در سواحل استان را طوفانی پیش بینی کرده است که بر این اساس دریا برای صید و صیادی و فعالیت های مرتبط مناسب نمی باشد.
از سوی این اداره کل به شهروندان توصیه شده از استقرار درحاشیه رودخانه ها و مسیل ها جدا خودداری کرده و رانندگان وسائط نقلیه لازم است، به سبب لغزندگی سطح جاده و کاهش دید افقی نکات ایمنی را رعایت کنند.
بر اساس پیش بینی این اداره کل به علت وزش باد شدید ، بخصوص در مناطق ساحلی، احتمال خسارت به تاسیسات بندری نیز وجود دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار