بی اعتنایی میراث فرهنگی به مکاتبات شهرداری

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری همدان گفت: برای ساماندهی میدان امام(ره) نیاز به همکاری میراث فرهنگی وجود دارد که متأسفانه این اداره کل نه تنها همکاری نکرده، بلکه پاسخ مکاتبات شهرداری را نیز نمی‌دهد.
کد خبر: ۱۴۰۲۶۲
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۷ 06 December 2015

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری همدان گفت: برای ساماندهی میدان امام(ره) نیاز به همکاری میراث فرهنگی وجود دارد که متأسفانه این اداره کل نه تنها همکاری نکرده، بلکه پاسخ مکاتبات شهرداری را نیز نمی‌دهد.

به گزارش فارس ،وحید علی‌ ضمیر درکمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان برای ارائه گزارش عملکرد سازمان متبوعش به نماینده مردم همدان، اظهار کرد: در نوروز سال گذشته در 50 نقطه شهر المان‌های مختلفی نصب شد که مورد توجه مسافران و مردم شهر همدان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه پس از پایان ماه صفر فراخوان المان‌های نوروزی برای نوروز 95 اعلام خواهد شد، افزود: با برخی از افراد به طور مستقیم قرارداد منعقد خواهیم کرد و با دانشگاه نیز ارتباط برقرار می‌کنیم زیرا به دنبال تحقق نوروزی متفاوت در سال جاری هستیم.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری همدان با بیان اینکه رنگ‌آمیزی باکس‌های مخابراتی از جمله کارهای جدید این سازمان بود، تصریح کرد: 45 باکس مخابراتی تاکنون نقاشی شده که در برخی از مواقع مردم با نصب آگهی به آن صدمه وارد کردند و برای مقابله با آن بحث قطع تلفن‌ها همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه مبلمان پارک‌ها نیز در حال نصب، احیا و بازسازی هستند، ادامه داد: تاکنون 300 قطعه شامل ست ورزشی، نیمکت و... در پارک‌ها و 12 سری ست بازی نیز عموماً در مناطق پایین شهر نصب شده است.

علی‌ضمیر خاطرنشان کرد: در راستای ارزشگذاری و ترویج معارف جهاد و شهادت، در کوچه‌های مزین به نام شهدا، عکس شهد، محل تولد و محل شهادت به همراه بخشی از وصیت‌نامه شهید نصب شده و این اقدام تا یک ماه آینده در سطح شهر به اتمام خواهد رسید.

وی در تشریح اقدامات انجام شده برای ساماندهی میدان امام(ره) نیز گفت: بیش از 500 قطعه زائد در میدان امام(ره) جمع‌آوری شده که گاهی با دستور قضایی انجام شده است، تاکنون با دو شکایت علیه سازمان پرونده قضایی تشکیل شده است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری همدان با بیان اینکه برای جمع‌آوری تابلوی بانک ملی و چند بانک دیگر دستور قضایی گرفتیم، در ادامه اظهار کرد: در این منطقه تاکنون 12 عدد سطل زباله و 12 عدد تابلو اعلانات نصب شده است.

وی با بیان اینکه برای ادامه کار و اتمام ساماندهی با مشکلات بسیاری با مجموعه میراث فرهنگی استان مواجه هستیم، افزود: بافت و جداره میدان امام خمینی(ره) به ثبت رسیده و باید میراث فرهنگی ورود پیدا کند.

علی‌ضمیر با اشاره به اینکه جدای از بحث مرمت، الحاقاتی هم که نصب می‌شود، با کل مجموعه میدان همخوانی ندارد، تصریح کرد: برای جلوگیری از ساماندهی میدان امام(ره) مقاومت‌ها و گاهاً توصیه‌هایی می‌شود.

وی ادامه داد: برای ساماندهی بانک ملی نیز جلسه‌ای با مدیرکل بانک ملی در محل شعبه مرکزی برگزار شد که اختیار لازم به مدیریت استان همدان داده شده است تا اقدامات لازم صورت گیرد.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری همدان در ادامه به نورپردازی میدان امام(ره) اشاره کرد و گفت: با جمع‌آوری حدود نورهای کاذب و مزاحم، طراحی نورپردازی آن تمام شده است اما برای اجرای نورپردازی با مشکل مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه هیچ ضلع میدان امام(ره) با یکدیگر تقارن ندارد، خاطرنشان کرد: ساماندهی میدان امام(ره) با بازخورد بسیار مطلوب مردم و توریست‌ها که به همدان سفر می‌کنند، مواجه خواهد شد.

علی‌ضمیر با بیان اینکه جمع‌آوری المان میدان مرکزی شهر مورد تصویب کارگروه سیما و منظر شهری قرار گرفته است، گفت: در حال حاضر برداشتن این المان و وجود تنها یک آب‌نما در وسط میدان دنبال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه حادثه دیده بیلبورد چهارراه خواجه رشید، همدانی نبود، اظهار کرد: این بیلبورد از سازه‌های قدیمی شهر بود که در بازدیدهای مختلفی که صورت گرفته به ظاهر مشکلی نداشته است که سقوط کرد، البته به لطف خداوند خسارت جانی به دنبال نداشت.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری همدان با بیان اینکه سرعت باد در چند روز گذشته 55 تا 82 کیلومتر بود، افزود: به دلیل سرعت باد و خوردگی داخل سازه این حادثه روی داده است.

وی درباره بیلبورد میدان فلسطین نیز تصریح کرد: این سازه جدید بوده اما در مقابل باد قرار گرفته بود که پیمانکار مربوطه را برای پاسخگویی خواستیم.

علی‌ضمیر با اشاره به اینکه در این مورد بازدیدهای ثانویه باید بهتر صورت می‌گرفت، ادامه داد: مشکلی برای هیچ شهروندی رخ نداد هرچند این مسئله می‌تواند پیامدهای روانی داشته باشد.

وی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: قول می‌دهیم دیگر چنین مشکلی برای بیلبوردهای شهر رخ ندهد.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار