خوشنویسی مشهد نیازمند حمایت مسئولان

خوشنویس مطرح مشهد با ابراز تأسف از اینکه جشنواره‌های استانی خوشنویسی بسیار محدود در مشهد برگزار می‌شود، گفت: خراسان یکی از قطب‌های مهم خوشنویسی کشور است که نیاز به حمایت مالی و معنوی مسئولان دارد.
کد خبر: ۱۴۳۶۳۵
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۸ 13 December 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی علی اکبر رضوانی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اینکه همه خوشنویسان آثار خود را بر اساس مکتب هنری فرهنگی از جمله شعر و آیه‌های قرآنی تولید می‌کنند، اظهار کرد: خوشنویسان مشهد با توجه به مجاورت با حرم مطهر رضوی تلاش می‌کنند در آثار خود از فرهنگ رضوی بهره ببرند که این امر سبب شده تا آثار آنها حس و حال رضوی به خود بگیرد.

وی با اشاره به اینکه جشنواره‌های ملی بسیاری با حوزه خوشنویسی رضوی در سطح کشور برگزار می‌شود، تصریح کرد: متأسفانه جشنواره‌های خوشنویسی با وجود ظرفیت‌های این عرصه در مشهد بسیار محدود است، در حالی که خراسان یکی از قطب‌های مهم خوشنویسی در کشور محسوب می‌شود.

این خوشنویس مطرح مشهدی در ارتباط با چگونگی گرایش جوانان علاقه‌مند به هنر خوشنویسی با محوریت فرهنگ رضوی تأکید کرد: به نظر می‌رسد یکی از مهم‌ترین عوامل موثر در این مسیر تشویق جوانان به برگزاری نمایشگاه‌های مختلف خوشنویسی در مشهد از طریق مسئولان است، چراکه خوشنویسان به ویژه جوانان نیاز به حمایت مالی و معنوی دارند.

رضوانی یادآور شد: وقتی سالانه جمعیت میلیونی زائران از جمله دهه آخر صفر در مشهد حضور دارند، مسئولان می‌توانند با برگزاری نمایشگاه‌های خوشنویسی هنرمندان این عرصه، هنر آنها را به مردم نشان دهند که این امر نوعی از حمایت آنها از هنرمندان محسوب می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار