رتبه برتر مکان‌یابی موقوفات مازندران در آمل

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه آمل از کسب رتبه برتر اوقاف این شهرستان در بخش مکان‌یابی موقوفات و بقاع متبرکه مازندران خبر داد.
کد خبر: ۱۴۶۰۱۳
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۹ 16 December 2015
به گزارش تابناک مازندران، حجت‌الاسلام رسول علیخانی امروز در همایش یاوران وقف در مصلای قدس آمل با اشاره به اینکه وقف یک مقاله فرابخشی است، اظهار داشت: در این عرصه نیاز به مدیریتی دقیق بوده، چرا که باید پاسخگوی خون‌های پاک شهدا باشیم.

وی با تاکید بر اینکه همه مردم و مسئولان باید در جهت شناسایی موقوفات و احقاق حقوق وقف بکوشند، افزود: وقف یک سنت حسنه بوده که به هیچ وجه نمی‌گذاریم حقی از موقوفات و وقف ضایع شود.

علیخانی یکی از برنامه‌های مهم اوقاف را اجرای نیت واقفان بیان کرد و گفت: این واقفان شامل مساجد، ائمه جماعات، مدارس علوم دینی، ماه محرم و رمضان و کمک به نیازمندان بوده که در دو سال اخیر بالغ بر 41 میلیارد ریال هزینه شده است.  

وی با اعلام اینکه امسال سه وقف جدید صورت گرفته و با این اضافه شدن این تعداد امسال مجموع وقفی به 9 مورد رسیده است، گفت: تاکنون 5 هزار و 524 سند اجاره رقبه بروز رسانی شده است.

رئیس اوقاف آمل با بیان اینکه چهار هزار و 235 مورد با استفاده از GPS مکان‌نمایی صورت گرفت، افزود: در این خصوص شهرستان آمل رتبه اول استان را به خود اختصاص داده است.

علیخانی با تاکید بر اینکه طرح جامع آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) آمل نیازمند حمایت‌های ویژه است، گفت: ضرورت دارد به این امامزاده توجه ویژه‌ای صورت گیرد تا بتوانیم عملیات طرح جامع آن را در سریع‌ترین زمان ممکن اجرایی کنیم.

رئیس اوقاف و امورخیریه آمل با بیان اینکه یکی از رموز تثبیت موقوفات و جلوگیری از موقوفه خواری سند دارکردن موقوفات است، تصریح کرد: در دو سال اخیر 64 موقوفه دارای سند شدند و بالغ بر هفت هزار رقبه را در آینده نزدیک سنددار خواهیم کرد.
تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار