رییس ستاد انتخابات استان آذربایجان شرقی:

کاندیداها خطوط قرمز را رعایت نکنند با آنها برخورد خواهد شد

رییس ستاد انتخابات استان آذربایجان شرقی تاکید کرد: مجریان و ناظران انتخابات نسبت به خطوط قرمز حساس هستند و در صورتی که کاندیداها خطوط قرمز را رعایت نکنند با آنها برخورد خواهد شد.
کد خبر: ۱۴۶۳۱۳
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۶ 17 December 2015
به گزارش تابناک تبریز،دکتر سعید شبستری در جلسه مشترک اعضای ستاد انتخابات، فرمانداران و بخشداران با اعضای هیات نظارت بر انتخابات استان، انتخابات را نشان‌دهنده جمهوریت نظام و ایمنی‌بخش انقلاب ذکر کرد و گفت: خود را موظف می‌دانیم که برای حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای تبلیغ کنیم.

وی با بیان این که قانون، فصل‌الخطاب است، افزود: تمام مجریان انتخابات وظیفه دارند بدون هیچ گونه شائبه و برداشت‌های غلط از قانون ماموریت خود را به نحو احسن انجام دهند.

شبستری از همدلی و هماهنگی بین فرمانداران و بخشداران و هیات‌های نظارت شهرستان‌ها خبر داد و گفت: ان‌شاءالله این همکاری‌ها تا پایان انتخابات تداوم داشته باشد.

وی با اشاره به احتمال طرح برخی از موضوعات و خدشه وارد کردن به خطوط قرمز در آستانه انتخابات، گفت: همه کاندیداها موظف به رعایت خطوط قرمز هستند و در غیر این صورت هیات‌های اجرایی و نظارت با آنها برخورد قانونی خواهند کرد.

امانت‌داری در انتخابات وظیفه مهم مسوولان نظارتی و اجرایی است

رییس هیات نظارت بر انتخابات آذربایجان شرقی هم در این نشست با بیان این که در جمهوری اسلامی سالم‌ترین انتخابات برگزار می‌شود، افزود: در زمینه کمی و کیفی بهترین انتخابات‌ها را طی سه دهه گذشته برگزار کرده‌ایم و در دوره فعلی انتخابات نیز مسوولان برگزاری انتخابات با همدلی و آگاهی دشمنان را مایوس خواهند کرد.

عباسعلی اسدی، امانت‌داری در انتخابات را امری مهم و بر عهده مسوولان نظارتی و اجرایی دانست و خاطرنشان کرد: به عنوان امانتدار مردم و رایی که مردم در صندوق‌ها می‌اندازند باید امانت‌ها را سالم به منزل مقصود برسانیم و به موقع و سالم امانت را حفظ کنیم.

وی بر قانون‌گرایی در برگزاری انتخابات تاکید کرد و افزود: هر جا که به قانون عمل کرده‌ایم موفق بوده‌ایم و اگر قانون نیز ایرادی داشته باشد یا ضعفی مشاهده کنیم نباید خودسرانه عمل کنیم.

اسدی بیان کرد: در جلسات هیات‌های اجرایی آسیب‌شناسی دوره‌های قبلی انجام شده و ایرادات و ضعف‌ها شناسایی و برطرف شود تا اشکالات و ضعف‌ها به حداقل برسد و این امر زمانی محقق می‌شود که آسیب‌شناسی‌ها به صورت صادقانه صورت گیرد.

رییس هیات نظارت بر انتخابات آذربایجان شرقی خواستار پرهیز از اظهارنظرهای غیرکارشناسی در مورد انتخابات شد و گفت: استفاده از افراد نشان‌دار و شناخته شده در طرفداری از کاندیدای خاص در روند رای‌گیری نباید صورت گیرد تا این امر موجب خدشه‌دار شدن اعتماد مردمی نشود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار