دوربین‌ها به کمک کنترل تخلفات رانندگی در کرمانشاه می‌آیند

شهردار کرمانشاه با تأکید بر اینکه توسعه سیستم‌های هوشمند مدیریت ترافیک به طور جد در دستور کار قرار دارد، از خرید و نصب 18 دوربین‌ ثبت تخلفات سرعت غیرمجاز و نظارت تصویری در معابر این شهر خبر داد.
کد خبر: ۱۴۸۳۰۱
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۵ 20 December 2015
شهردار کرمانشاه با تأکید بر اینکه توسعه سیستم‌های هوشمند مدیریت ترافیک به طور جد در دستور کار قرار دارد، از خرید و نصب 18 دوربین‌ ثبت تخلفات سرعت غیرمجاز و نظارت تصویری در معابر این شهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه کرمانشاه، عبدالرضا شعبانی گفت: به منظور آرام سازی و روان‌سازی جریان عبور و مرور وسایل نقلیه و پیشگیری از بروز خطرات ترافیکی، این دوربین‌های کنترل ترافیک در دو مدل نظارت تصویری(8 دوربین) و ثبت تخلفات رانندگی(10 دوربین) با جانمایی‌های صورت گرفته در سطح شهر نصب می‌شوند.

شهردار کرمانشاه محل نصب این دوربین‌ها را محدوده بزرگراه امام علی(ع)، شهربازی، هوانیروز، بزرگراه امام خمینی(ره)، بلوار جانبازان، روبروی استانداری و بلوار کمربندی اعلام کرد.

وی با بیان اینکه یکی از ابزارها و امکانات کارآمد و به روز در حوزه ترافیک ایجاد مراکز کنترل ترافیک و بکارگیری دوربین‌های هوشمند در سطح شهر است، گفت: در تلاشیم تا دوربین‌های ثبت تخلفات سرعت و همچنین ثبت تخلفات عبور از چراغ قرمز را در سطح شهر گسترش دهیم.

شعبانی تأکید کرد: دوربین‌های نظارت تصویری در محل تقاطع‌های مهم و میادین و دوربین‌های کنترل سرعت در بزرگراه‌ها و دوربین‌های نظارت بر عبور خودروها از چراغ‌های قرمز در تقاطع‌های مهم نصب شده‌اند.

شهردار کرمانشاه با بیان اینکه نصب این دوربین‌ها یکی از کارآمدترین ابزارهای حوزه ترافیکی است و می‌تواند باعث کاهش سوانح رانندگی و تخلفات رانندگی شود، ادامه داد:  نصب این دوربین‌ها کمک شایانی به روان سازی جریان ترافیک و برقراری انضباط ترافیکی در سطح معابر خواهد کرد و از بروز خطرات مربوط به تصادفات پیشگیری می‌کند.

وی افزود: علاوه بر گسترش تعداد دوربین‌های نظارت تصویری در سطح شهر، توسعه سیستم ثبت تخلفات سرعت به ویژه در بزرگراه‌ها با جدیت دنبال می‌شود.

 شعبانی گفت: متاسفانه شاهدیم بسیاری از رانندگان توقف پشت خط ایست را فراموش کرده‌اند و در بسیاری از موارد این قانون را رعایت نمی‌کنند که امیدواریم با تجهیز معابر و بزرگراه‌های شهر به این سیستم شاهد کاهش این نوع تخلفات در شهر باشیم.

وی با اشاره به حساسیت‌های موجود در بحث ترافیک، خاطرنشان کرد: دوربین‌های موجود به صورت شبانه‌روزی وقایع ترافیکی را کنترل و ثبت می‌کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار