فرماندار:

قم یک جهان شهر شیعی است

فرماندار قم گفت: قم با توجه وجود بارگاه حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران به یک جهان شهر شیعی تبدیل شده است.
کد خبر: ۱۵۹۰۸
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۰ 22 March 2015
به گزارش تابناک قم به نقل از ستاد اجرایی خدمات سفر استان قم، رضا سیار در جلسه رییس ستاد اجرایی خدمات سفر کشور با مسئولان قم ، اظهار داشت: قم به دلیل وجود بارگاه حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران و همچنین قرار گرفتن در شاهراه مواصلاتی کشور به یکی از مقاصد سفر مورد علاقه ایرانیان تبدیل شده است. 
وی اضافه کرد: مشکل قم در زمینه پذیرایی از زائران وجود کاستی هایی در زیرساخت ها است که بخشی از آن خود را در مسئله اقامت زائران نشان داده است. 
وی گفت: طبق آمار تنها 5.2 درصد از زائرانی که وارد شهر قم می شوند در مراکز اقامتی ساکن شده و 92 درصد آنها در حاشیه خیابان ها و در بوستان ها اقامت می کنند که این در شان زائر کریمه اهل بیت(س) نیست. 
سیار با اشاره به استفاده از تمام ظرفیت ها در قم برای اسکان زائران ادامه داد: آموزش و پرورش قم هم اسکان بخشی از زائران در ایام نوروز و تابستان هر سال را به عهده می گیرد. 
وی با اشاره به وعده های مسئولان سازمان گردشگری کشور در زمینه حمایت از بخش خصوصی برای توسعه زیرساخت های اقامتی در قم عنوان داشت: مسئله احداث یک کمپینگ چند منظوره برای ارائه خدمات گوناگون به زائران درقم در حال بررسی است تا بخشی از این کمبودها جبران شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار