آیت‌الله علم‌الهدی: رسانه‌فروشی، ممنوع!

امام‌جمعه مشهد اظهار تاسف کرد: یکی از روزنامه‌های معروف کشور اقدام به پذیرش آگهی تبلیغات یکی از نامزدها با هزینه‌ای چند‌میلیاردتومانی کرده است که در‌این‌زمینه باید گفت که فضای اجتماعی و مغز مردم را نباید یک صاحب رسانه تملک و چندمیلیارد پیش‌فروش به یک جریان سیاسی کند.
کد خبر: ۱۶۲۴۴۳
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۰ 12 January 2016
به گزارش تابناک خراسان رضوی، در مراسمی که در محل دفتر امام جمعه مشهد مقدس باحضور مدیران مسئول و جمعی از فعالان رسانه های جمعی برگزار شد، آیت الله سید احمد علم الهدی گفت : درحقیقت رسانه یعنی قدرت نفوذ در افکار، اندیشه و زندگی اجتماعی مردم و این فضای اجتماعی متعلق به همه جامعه است.
وی با تاکید بر اینکه رسانه‌ها نباید با پول، خود را به یک آدم و جریان بفروشند، ابراز کرد: رسانه یک جریان مقدس بوده و قداست آن بالاتر از این است که معامله شود.
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت:انتخابات مجلس فرصت خوبی برای اصحاب رسانه است که به شرکت حداکثری مردم در این انتخابات کمک کند و هر گونه حرکتی از رسانه ها برای ناامیدی مردم و شک انها خیانت بزرگی است .
وی گفت:دوبعد غافلگیری اصحاب رسانه این است یکی از دست رفتن فرصت که در نشر یک خبر و برای به هدف رساندن ان صورت میگیرد و دومین جنبه که رسانه نباید در بستر توطئه دشمن وارد بشود.
عضو مجلس خبرگان رهبری در مورد شهادت شیخ باقر نمر گفت: ما در اعدام شیخ نمر غافلگیر شدیم و قطعا در دستگاه ها ما نیروهای ارزش و زحمت کش وجود دارد ولی فرصت سوزی کردیم و این اتفاق رخ داد.
آیت الله علم الهدی با انتقاد و خود فروشی رسانه ای گفت: این که یک روزنامه برای دو هفته صفحه اول خود را در یک جریان معروف بفروشد نوعی از خود فروشی رسانه ای است رسانه ها نباید به خاطر پول قدرت و نفوذ خود را در جامعه به یک جریان بفروشند.
همچنین در قسمتی از این مراسم با حضور امام جمعه مشهد رونمایی از منشور اخلاقی انتخابات که توسط بسیج رسانه تهیه شده بود و برگرفته از فرمایشات رهبری است انجام شد و به امضای مدیران رسانه های خراسان رضوی رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار