دفتر مرجعیت آیت الله جوادی املی در رشت گشایش یافت

کد خبر: ۱۶۶۸۵۵
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۲ 20 January 2016
تابناک گیلان: آیین گشایش دفتر مرجعیت دینی و علمی آیت الله جوادی آملی همزمان با میلاد امام حسن عسکری (علیه السلام) با حضور حجت الاسلام مرتضی جوادی آملی، رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء، امشب(29 دی) در رشت برگزار شد.

 

حجت الاسلام حجت قلی زاده، مسئول دفتر آیت الله جوادی در رشت در این مراسم اظهار کرد: بحث علم و دانش از ابتدای خلقت انسان مطرح بوده و نخستین دانش آموز، آدم ابوالبشر و نخستین معلم، ذات احدیت بوده است.

 

 وی در ادامه گفت: به دنبال این روند علم آموزی، همه پیامبران الهی این تلاش و کوشش را در تجلی جنبه علمی آحاد مردم داشتند.

 

قلی زاده با بیان اینکه دغدغه پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله وسلم) این بود که کسی از اصحاب ایشان بی سواد نباشد، گفت: از نظر علمی جناب سلمان میان اصحاب پیامبر برجسته بود.

 

وی اذعان کرد: علومی که جناب سلمان داشتند هیچ یک از اصحاب به آن نرسیدند.

 

مسئول دفتر آیت الله جوادی در رشت همچنین افزود: غرب بزرگترین ثروت عظیم علمی دنیای اسلام را طی قرن‌های متمادی تا توانستند بردند و یا نابود کردند.

 

 وی به نهضت علمی امام باقر(علیه السلام) و امام صادق(علیه السلام) اشاره و اظهار کرد: این نهضت علمی با امام پنجم آغاز و در زمان امام صادق(علیه السلام) به اوج خود رسید.

 

قلی زاده خاطرنشان ساخت: قریب به اتفاق شاگردان امام باقر(علیه السلام) و امام صادق(علیه السلام) شاغل در بازار و بازاری و مرجع سوالات مردم بودند.

 

 وی اذعان کرد: علما سعی شان بر این بود تا مدارس علمی حتی به شکل کوچک را داخل بازار دایر کنند تا مردم به آموزه‌های علمی و دینی مورد نیاز خود برسند.

 

مسئول دفتر آیت الله جوادی در رشت در بخشی دیگر از سخنان خود به مقام علمی و معنوی آیت الله جوادی آملی اشاره  و اظهار کرد: ایشان نمونه کامل از شخصیت‌هایی هستند که به علم معنوی به خاطر مجاهدت در علوم نقلی و عقلی به ایشان عطا شد.

 

قلی زاده اعلام کرد: آیت الله جوادی املی در عرفان، فقه و اصول، علوم قرآنی و فلسفه و علومی که مورد نیاز مردم بود وارد شد و عنایت خداوند شامل حال ایشان شد.

 

در این مراسم آیت الله سید مجتبی رودباری، مدیرحوزه علمیه جامع رشت و جمعی از روحانیون گیلان حضور داشتند.

 

دفتر مرجعیت آیت الله جوادی آملی در رشت در محله استادسرا، خيابان مهر شريف، بن بست ميخک، پلاک ۳۲ واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار