کارگاه آموزشی عکس مستند در گرگان برگزار می شود

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان گفت: کارگاهی آموزشی «عکاسی مستند» با حضور یک استاد کشوری در گرگان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۶۸۱۲۳
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۴ 23 January 2016
به گزارش تابناک به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان،"علی نذیری" در گفت‌وگوی اختصاصی با این پایگاه خبری، اظهارکرد: در این کارگاه یک روزه که از ساعت 16:00 روز شنبه در محل سالن اجتماعات استانداری گلستان برگزار می‌شود، «وحید سالمی» یکی از عکاسان معتبر و صاحب سبک کشور به عنوان مدرس حضور خواهند یافت.
وی یادآور شد: با توجه به پیش‌بینی‌ احتمالی، در این دوره آموزشی حدود 100 نفر از عکاسان گلستانی علاقه‌مند به رشته عکاسی حضور خواهند یافت تا از مباحث آموزشی و تخصصی این کارگاه بهره‌برداری کنند.
نذیری با اشاره به اهداف این کارگاه آموزشی متذکر شد: علاوه بر آموزش، تکمیل بانک اطلاعات و شناسایی عکاسان حرفه‌ای گلستان از دیگر اهدافی است که این دوره آموزشی تعقیب می‌کند.
وی تصریح کرد: برگزاری جشنواره هنری عکس بیماری‌های خاص با موضوع « من زندگی را دوست دارم» و درخواست و علاقه‌مندی عکاسان گلستانی، ما را به برگزاری دوره‌ای آموزشی تحت عنوان عکاسی اجتماعی ترغیب کرد.
رئیس جشنواره ملی عکس بیمارهای خاص در گلستان با اشاره به اهمیت عکاسی اجتماعی و اثرات آن بر جامعه خاطرنشان کرد:عکاسی اجتماعی بارویکردی هنری سرشار از دغدغه به دنبال مستندسازی تاریخی از واقعیت‌های زمانی و محیطی است.
نذیری ادامه داد: این نوع عکاسی، علاوه بر ثبت وقایع تاریخی، لایه‌های پنهان رفتارهای اجتماعی را در ابعاد مثبت و منفی به نمایش می‌گذارد.
وی با اشاره به جایگاه هنرمندان عکاسی مستند و اجتماعی در جامعه خاطرنشان کرد: این نوع هنرمندان آدم‌های با دغدغه‌ای هستند و به دنبال آن هستند تا به عنوان یک مستندساز، مشکلات واقعی جامعه را در ابعاد مختلف زندگی دریابند و به تصویر بکشند.
نذیری یادآورشد: از مهم‌ترین نوع عکاسی اجتماعی در جامعه می‌توان به ثبت هنری معضلات اجتماعی، موفقیت‌های ملی و تاریخی، احساسات ملی، ارزش‌های بومی و محلی و رفتار جامعه در موقعیت‌های مختلف اشاره کرد.
وی اضافه کرد: تصویر در عکاسی مستند یک سند تاریخی به حساب می‌آید و تصاویر مستند در کنار محسنات زیبایی‌ هنری، بیشتر به منظور شناسایی تحولات اجتماعی و سیاسی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند چراکه واقعیت را همانطور که هست به ثبت می‌رسانند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار