حکایت نماز نخواندن آیت الله بروجردی بر جنازه رضاشاه

کد خبر: ۱۶۹۲۰۵
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۲ 25 January 2016
به گزارش «تابناک یزد»، آیت الله علم الهدی با بیان اینکه طلاب تهذیب نفس و تزکیه قلب را مهمتر از تعلیم علوم بدانند، گفت: مراجع تقلید و علمای سلف که نام شان در تاریخ ماندگار و کتب آنها همچنان در مدارس علمیه تدریس می شود، صرفا به هوش و ذکاوت علمی، آموزشی و پژوهشی شهرت نداشتند، بلکه اسوه های عرفان و اخلاق بودند. بنابراین طلاب برای ترقی در مسیر تحصیل علوم و معارف اهل بیت (ع) باید توامان در اندیشه فراگیری علوم و تزکیه نفس باشند.

 وی با تاکید بر اینکه آیت الله بروجردی (ره) در اوج زهد نسبت به دنیا و تقوا نسبت به پروردگار متعال بودند، خاطرنشان کرد: به دنبال تصمیم محمدرضا پهلوی برای برگزاری مراسم تشییع پیکر پدرش (رضا خان)، سه نفر از طرف وی - قائم مقام رفیع، صدرالاشراف و تولیت قم- نزد آیت الله بروجردی آمدند تا رضایت ایشان را برای اقامه نماز بر پیکر رضاخان جلب کنند.

 این سه در مجلسی دوزانو در برابر آن مرجع تقلید بزرگوار نشستند و گفتند: اعلی حضرت همایونی ما را فرستادند تا وجود اقدس شما بر پیکر پدر ایشان نماز بخوانید. آقای بروجردی با شنیدن این سخن، رنگ چهره مبارک شان تغییر کرد و فرمودند: تشریف ببرید. آنها باز درخواست خود را تکرار کردند و همان جواب را شنیدند.

به گزارش شبستان، مرتبه سوم، تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه (س) درخواست را تکرار کرد که این بار آیت الله بروجردی فرمودند: لطفا تشریف ببرید، من کارهای او (رضاخان) را فراموش نکردم.

 این سه نفر - قائم مقام رفیع، صدرالاشراف و تولیت قم- خدمت آیت الله حجت کوه کمره ای (ره) رفتند و درخواست خود را مطرح نمودند که ایشان فرمودند: اگر آقای بروجردی بیاید ما نیز می آییم. این سه نزدِ آیت الله سیدصدرالدین صدر (ره) رفتند تا شاید رضایت ایشان را جلب کنند اما آن مرجع تقلید بزرگوار با لحنی تند فرمودند: ما کارهای او را فراموش نکردیم.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار