برگزاری همایش کرسی آزاداندیشی در یاسوج

کد خبر: ۱۶۹۸۹۸
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۲ 26 January 2016
رییس دانشگاه اصفهان گفت: در سالهای گذشته دانشمندان و اندیشمندان در ایران یافته های علمی فراوانی داشتند که منجر به تولید علم شد و هم اکنون رتبه نخست کشور از نظر تولید علم را در منطقه دارد.
به گزارش ایسنا هوشنگ طالبی در همایش استانی کرسی آزاداندیشی که دوشنبه 6 بهمن ماه در یاسوج برگزار شد، افزود: در سالهای گذشته دانشمندان و اندیشمندان در ایران یافته های علمی فراوانی داشتند که منجر به تولید علم شد و رتبه خوب علمی را در دنیا کسب کرده است.
وی بیان کرد: از نظر تولید علم ایران نسبت به جمعیت به طور خاص و نسبت به جمعیت دانشگاهی به طور خاص در دنیا وضعیت بهتری نسبت به سالهای گذشته دارد.
رییس دانشگاه اصفهان تصریح کرد: نسبت یافته های علمی ما و کارهای کیفی با نظریه پردازی ارتباط دارد و منجر به نظریه پردازی های گوناگونی می شود.
طالبی خاطرنشان کرد: ایران با توجه به یافته های علمی که دارد باید در دنیا رتبه بهتری داشته باشد که دلیل این است که کارهای انجام شده کیفیت لازم همچنین تولیدات علمی ما عمق کافی را ندارند.
وی افزود: بیش از دو سوم از دانشگاهها و هیئت های علمی کشور در علوم انسانی فعالیت می کنند مزیت کشور ما در علوم انسانی است اما این رشته در کشور محدود شده است و نتوانسته ایم آن را در سطح جهانی نشر دهیم.
رییس دانشگاه اصفهان با اشاره به اینکه باید فعالیت های پژوهشی را انسجام داد، عنوان کرد: باید به سمت نظریه پردازی رفت و تنها به چاپ مقالات محدود نشود بلکه منجر به کارهای پژوهشی شود.
همچنین محمود رضا رحیمی، رییس دانشگاه یاسوج، گفت: هدف از برگزاری این همایش راه اندازی کرسی های آزاد نظریه پردازی، نقد و مناظره در دانشگاههاست.
وی بیان کرد: کمیته استانی در دانشگاه یاسوج تشکیل شده است و روئسای دانشگاهها عضو این کمیته هستند.
رحیمی اضافه کرد: در این کرسی ها زمینه ارایه نظریه های جدید و ترویج نظریه ها ساماندهی و مورد حمایت قرار می گیرند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار