شناسایی 250 عنوان جعل علامت استاندارد و رتبه انرژی

معاون نظارت بر استاندارد سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی کشور از شناسایی 250 عنوان جعل علامت استاندارد و رتبه انرژی از ابتدای امسال تا پایان دی (10 ماه) خبر داد.
کد خبر: ۱۷۰۳۹۴
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۴ 26 January 2016
معاون نظارت بر استاندارد سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی کشور از شناسایی 250 عنوان جعل علامت استاندارد و رتبه انرژی از ابتدای امسال تا پایان دی (10 ماه) خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، وحید مرندی مقدم عصر چهارشنبه در حاشیه گردهمایی منطقه ای نظارت بر اجرای استاندارد که با حضور استان های غرب کشور (کرمانشاه، لرستان، همدان، ایلام و کردستان) برگزار شد، به خبرنگاران گفت: در این مدت 157 جعل رتبه انرژی (A-B-C-D) و 98 علامت استاندارد شناسایی شده است.

وی با اشاره به برنامه ریزی برای اجرای 350 هزار بازرسی در قالب این طرح در سال جاری، گفت: تاکنون بیش از 70 درصد این برنامه اجرایی شده و در ماه های پایانی سال که با افزایش تقاضا برای خرید کالا مواجه خواهیم بود، این هدف گذاری محقق می شود.

مرندی مقدم گفت: در این طرح علاوه بر کالاهای مشمول استاندارد اجباری، دیگر کالاها هم مورد بازرسی قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: قطعا در سال 1395 ضمن افزایش بازرسی ها از سطح بازار، نمونه برداری برای اطمینان در خصوص سلامت محصولات نیز در دستور کار خواهد بود.

معاون نظارت بر استاندارد سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی کشور 800 قلم کالا شامل 17 هزار فرآورده در کشور را مشمول استاندارد اجباری عنوان کرد.

وی همچنین با بیان اینکه در مقابل هر علامت استانداردی در روی جلد محصولات یک بارکد 10 رقمی نیز وجود دارد، گفت: هموطنان می توانند برای اطلاع از استاندارد بودن کالا این بارکد را به شماره 10001517 به صورت رایگان پیامک کنند.

مرندی مقدم افزود: پس از ارسال این بارکد مشخصات کامل محصول و اینکه شرکت تولید کننده تا چه زمانی پروانه تولید و بهره برداری دارد، بصورت پیامک برای فرد ارسال می شود.

وی در پایان از صدور 28 هزار پروانه بهره برداری از آغاز امسال تا پایان دی، خبر داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار