سیستم تاکسیرانی کرج به سامانه هوشمند پرداخت الکترونیکی کرایه مجهز شد

کد خبر: ۱۷۴۲۸۴
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۲ 02 February 2016

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج با اشاره به آغاز طرح پرداخت الکترونیکی کرایه‌ها در سیستم تاکسیرانی کرج، گفت: هوشمندسازی این سیستم امکان ارائه بهینه خدمات و امکانات رفاهی به رانندگان تاکسی را فراهم می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از روابط عمومی شهرداری کرج، احمد افضلی افزود: با اجرای این طرح اختلاف بین راننده و مسافر در پرداخت کرایه رفع می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه رانندگان باید به صورت کامل با روش استفاده از این کارت آشنا شوند از مسئولان بانک شهر خواست تا تیمی را در سازمان تاکسیرانی یا در خطوط مستقر کرده و آموزش‌های لازم در خصوص استفاده از این کارت را به رانندگان ارائه کنند.

افضلی در خصوص مزایای اجرای طرح مذکور به رفع معضل پول خرد، کنترل ترافیک شهر با سرعت بخشیدن به پرداخت کرایه، ترغیب شهروندان به وسایل حمل و نقل عمومی و کاهش آلودگی هوا، فراهم آوردن تسهیلات رفاهی برای رانندگان و ... اشاره کرد و افزود: هدف مدیریت شهری ارائه خدمات مطلوب به شهروندان در زمینه‌های مختلف است.

وی در بخش یگری از سخنان خود به نصب دوربین‌های نظارتی و ثبت تخلف در سطح شهر کرج اشاره و با توجه به اینکه رانندگان تاکسی بیشترین تخلف را داشته‌اند، تاکید کرد: رانندگان در محل‌هایی که پرتردد است و موجب ایجاد ترافیک می‌شود مسافر پیاده نکنند.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری کرج با بیان اینکه دوربین‌ها برای تمام رانندگان شهر کرج نصب شده و تنها عملکرد تاکسیرانان مورد بررسی قرار نمی‌گیرد، اظهار داشت: در صورتی که رانندگان تاکسی قوانین را رعایت کنند این موضوع برای دیگر رانندگان نیز فرهنگ‌سازی می‌شود و رانندگان تاکسی در ترویج فرهنگ رعایت قوانین راهنمایی رانندگی نقش موثری دارند.

این مسئول همچنین از نصب تابلوهای مسیر در سطح شهر خبر داد و با اشاره به اینکه سعی شده تا استانداردهای حمل و نقل در اقدامات معاونت لحاظ شود، افزود: در صورت مشاهده نقص در عملکرد مدیریت شهری رانندگان گزارش دهند تا در رفع مشکلات اقدام شود.

وی بیان کرد: نظارت همگانی، امنیت شهر، ترویج استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی، کاهش آلودگی هوا، کنترل ترافیک و رعایت قوانین راهنمایی رانندگی و قوانین شهروندی از جمله مواردی است که رعایت آن در اقدامات معاونت حمل و نقل ترافیک لحاظ شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار