برای ترویج ازدواج سخن نگویید عمل کنید!

رئیس مجمع خیرین ازدواج شهرستان همدان گفت: بی توجهی به ترویج ازدواج آسان به آسیب های اجتماعی دامن می زند.
کد خبر: ۱۷۴۶۵۹
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۳ 03 February 2016

 رئیس مجمع خیرین ازدواج شهرستان همدان گفت: بی توجهی به ترویج ازدواج آسان به آسیب های اجتماعی دامن می زند.

به گزارش مهر، عباس عسگری در جلسه برنامه ریزی مجمع خیرین ازدواج با اشاره به نمایشگاه جهیزیه که از ۲۵ بهمن ماه در نمایشگاه بین المللی همدان دایر می شود گفت: مجمع خیرین ازدواج شهرستان همدان در این نمایشگاه یک غرفه در اختیار دارد و در خصوص اهمیت ازدواج آسان مشاوره خواهد داد.

رئیس مجمع خیرین ازدواج شهرستان همدان با بیان اینکه شورای شهر همدان از فعالیت های فرهنگی حمایت می‌کند، عنوان کرد: اوقاف و هیئت امنای مساجد نیز هماهنگی هایی انجام و کمک هایی برای امر ازدواج آسان اختصاص داده اند.

عسگری با بیان اینکه باید صندق خیریه ای راه اندازی شود و شروع به فعالیت کند، گفت: در صورت موافقت افراد گام های بزرگی در این راستا برداشته می شود.

عضو هیئت امنای مجمع خیرین ازدواج شهرستان همدان و از اساتید دانشگاه بوعلی نیز با بیان اینکه فرهنگ ازدواج آسان زیر سئوال است گفت: آنچنان که باید برای ازدواج فرهنگ سازی نشده و در حال حاضر سن جوانان نیز بالا رفته است.

حسن شهبازی با تاکید بر اینکه برای ترویج ازدواج باید زمینه فکری فراهم شود، گفت: ازدواج در زمان حال به روش سنتی دیگر جوابگو نیست و باید روش جدیدی جایگزین شود.

عضو هیئت امنای مجمع خیرین ازدواج شهرستان همدان از ایجاد ستادی برای ترویج ازدواج آسان خبر داد و عنوان کرد: در این راستا ستادی تشکیل و دختران دارای شرایط ازدواج با این ستاد ارتباط برقرار می کنند.

شهبازی با بیان اینکه فقدان این ستاد به شدت احساس می شود و نبودش ضررهایی به دنبال دارد، گفت: دخترخانم های دارای ارزش و کرامت در خانه ها محبوس شده و دختر و پسرهای دیگری در خیابان رها شده تا ازدواج های خیابانی و دانشجویی راه بیندازند که بیشترین آمار طلاق را نیز در بر می گیرد.

شهبازی افزود: مشکل تنها تامین جهیزیه نیست بلکه مشکل اصلی جوانان نبود اشتغال است.

معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان نیز بیان کرد: باید برای ترویج ازدواج آسان برنامه ها از حالت جلسه‌ای خارج شده و به وسط میدان بیاییم و کارها را عملی کنیم.

اسدالله ربانی مهر با بیان اینکه اکنون بحث اشتغال در استان داغ است، افزود: باید یک برنامه منسجم در زمینه درآمدزایی ارائه دهیم.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار