معاون هلال احمر مازندران

۲۲ پست امداد و نجات جاده‌ای نوروز ۹۵ در مازندران

معاون جمعیت هلال احمر مازندران از برپایی ۲۲ پست و امداد و نجات جاده ای نوروز ۹۵ در استان خبر داد.
کد خبر: ۱۸۱۹۳۶
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۳ 16 February 2016

به گزارش تابناک مازندران، لیلی احمدی با بیان اینکه حوزه‌های مختلفی در جمعیت هلال‌احمر فعالیت دارد که یکی از این حوزه‌ها معاونت امورجوانان است، اظهار داشت: هر یک از این حوزه‌ها زیر نظر جمعیت هلال‌احمر کشور به فعالیت می‌پردازند.

وی حوزه فعالیت امورجوانان را افراد زیر 29 سال در هلال‌احمر بیان کرد و گفت: این اعضا در قالب سنی این حوزه در کانون‌های مختلف عضو شده و به فعالیت‌های امدادی و کمک‌های اولیه هلال‌احمر اقدام می‌کنند.

احمدی با اعلام اینکه کوچک‌ترین فرد در این حوزه سن چهار سالگی در کانون غنچه‌های هلال عضو است، اذعان داشت: همچنین کانون‌های دانش‌‌آموزی هلال‌احمر در غالب مدارس است که هم‌اکنون در این استان 400 کانون دانش‌آموزی وجود دارد.

معاون امورجوانان جمعیت هلال‌احمر مازندران با بیان اینکه تاکنون در این کانون شش الی هفت هزار دانش‌آموز از طرح آموزشی به منظور آمادگی دانش‌آموزان در روزهای سخت بهره‌مند شدند، یادآور شد: اجرای این طرح بر اساس انعقاد تفاهم‌نامه‌ای از سوی وزارت آموزش و پرورش با سازمان جمعیت هلال‌احمر کشور در دستور کار قرار گرفته که در استان‌ها اجرایی می‌شود.

وی از دیگر فعالیت کانون در این حوزه را کانون دانشجویی در دانشگاه‌ها بیان و عنوان کرد: هم‌اکنون در مازندران 45 کانون فعال داریم که این دانشجویان پس از عضویت مورد ساماندهی قرار گرفتند.

احمدی با اشاره به اینکه کانون روستایی هلال‌احمر با فعالیت بیش از 50 کانون و 10 کانون طلاب در حوزه‌های علمیه از دیگر کانون‌های فعال در این استان است، تصریح کرد: یک کانون نیز به منظور اصلاح و تربیت بزه‌کاران در شهرستان نکاء فعالیت خود را آغاز کرده که هم‌اکنون این کانون در حال جذب افراد است تا پس از برگزاری دوره‌های آموزشی شعار "هر ایرانی، یک امدادگر" را در میان این افراد همگانی کند.

معاون امورجوانان جمعیت هلال‌احمر مازندران با تاکید براینکه هر یک از اعضای این سازمان باید صد در صد دوره‌های آموزشی کمک‌های اولیه و مراحل داوطلبی را بگذرانند، اظهار داشت: این اعضا در کنار آموزش، سازمان‌دهی می‌شوند با توجه به اینکه اهداف جمعیت هلال‌احمر در راستای چهار هدف تشکیل برای آلام بشر، تلاش برای تامین احترام انسان‌ها، تلاش برای تامین سلامت انسان‌ها و تلاش برای برقرار صلح و دوستی است.

وی با بیان اینکه یکسری از فعالیت‌های این حوزه به صورت روتین و در مناسبت‌ها مختلف اتفاق می‌افتد، افزود: این فعالیت‌ها در کنارش طرح‌های ملی چون اجرای  طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی در ایام نوروز شامل می‌شود.

احمدی ادامه داد: در این ایام با برپایی پست‌های نوروزی در ابتدای ورودی‌های محورهای مواصلاتی این استان خدماتی به مسافران ارائه می‌شود.

معاونت امورجوانان هلال‌احمر مازندران از برپایی 22 پست نوروزی در نوروز 95 واقع در محورهای مواصلاتی مازندران خبر داد و گفت: با توجه به اینکه در سال گذشته با همین این تعداد پست حدود 2 هزار نفر از اعضای جوان فعالیت داشتند که پیش‌بینی می‌شود امسال نیز به همین تعداد حضور یابند.

وی با بیان اینکه در اجرای طرح‌های ایمنی سلامت مسافران تابستانه نیز طی سه سال اخیر به منظور کاهش غریق دریا از اعضای جوان مورد استفاده قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: این جوانان داوطلب ضمن جایگزینی در پست‌هایشان به مسافران مناطق ممنوعه شنا را معرفی و اطلاع‌رسانی می‌کنند که در آن مناطق شنا نکنند که این امر موجب کاهش غریق در سواحل مازندران می‌شود.


 



منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار