نباید انتخابات در ایران عامل اختلافات ریشه‌دار شود

کد خبر: ۱۸۲۴۷۸
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۸ 16 February 2016

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز با بیان اینکه انتخابات در یک نظام اسلامی باید با دیگر کشورها تفاوت‌ داشته باشد، گفت: نباید انتخابات در ایران عامل اختلافات ریشه‌دار شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعباس مسعودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: طی بیش از 3 دهه که از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد و ما به تازگی سالگرد این پیروزی غرور‌آفرین را جشن گرفته‌ایم، به طور میانگین سالی یک بار انتخابات در ایران برگزار شده است.

وی افزود: برگزاری انتخابات به این معنی است که مردم به صورت مستقیم در تعیین سرنوشت خویش مشارکت دارند و این امر از جمله مهمترین دستاوردها و افتخارات انقلاب اسلامی است.

این مسئول با اشاره به شیوهای اخذ رای در طول تاریخ گفت: این شیوه‌ها در جوامع و زمان‌های مختلف متفاوت بوده، در صدر اسلام و زمان حکومت پیامبر گرامی اسلام (ص) و حکومت حضرت علی (ع) نیز شاهد بودیم که مردم در تعیین سرنوشت جامعه تاثیرگذار بودند.

مسعودی تصریح کرد: در حال حاضر در بسیاری از کشورهای دنیا مسئولان بخش‌های مختلف سیاسی و مدیریتی از طریق برگزاری انتخابات سراسری، انتخاب می‌شوند، اما آیا باید شیوه رقابت‌های سیاسی و انتخاباتی در یک نظام اسلامی با دیگر کشورها به یک شکل باشد.

وی افزود: به طور قطع جامعه‌ای که مدعی اجرای احکام دینی و مدعی پیشگامی در اصول اخلاقی و معرفتی است، نباید به مانند دیگر جوامع عمل کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز بیان داشت: بنابراین انتخابات در ایران باید تفاوت‌های کلی و اساسی با دیگر کشورها داشته باشد، چرا که انقلاب اسلامی الگویی برای دیگر جوامع است.

مسعودی گفت: مهمترین اولویت برگزارکنندگان انتخابات، کاندیداها و هواداران آنها و همه کسانی که در این انتخابات نقشی دارند، این است که اصل انتخابات نباید عاملی برای اختلافات عمیق و ریشه‌دار در کشور شود.

وی در پایان گفت: امیدواریم کاندیداها و هواداران آنها با بصیرت و آگاهانه رفتار کرده و بار دیگر هفتم اسفند تبدیل به روزی برای تحکیم وحدت ملت ایران شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار