فرهنگ سازی تغذیه سالم در یزد اجرا شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی(ره) یزد با اشاره به اینکه زمینه افزایش تحقیق و پژوهش در زمینه تامین غذای سالم فراهم شود، گفت: استفاده نادرست از تکنولوژی از جمله عوامل تهدید غذایی جامعه است.
کد خبر: ۱۸۳۳۰۵
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۸ 18 February 2016

به گزارش تابناک یزد،محمدرضا میرجلیلی پیش از ظهر امروز در نخستین همایش ملی "مهندسی ژنتیک در خدمت تولید غذای سالم و توسعه پایدار" که به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی(ره) یزد و در سالن باقرالعلوم(ع) برگزار شد، اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های مهم عصر امروز، تامین غذای سالم و مناسب برای جامعه است.

وی افزود: در این زمینه، یکی از مهمترین لازمه‌های کار، ترویج فرهنگ استفاده از غذای سالم در بین جامعه است که باید به آن به صورت ویژه توجه صورت گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهید صدوقی(ره) یزد با بیان این مطلب که پیشرفت‌های علمی و پژوهشی در راستای توسعه بیش از پیش دهکده جهانی نقش مهمی دارند، گفت: ورود بی رویه تکنولوژی به ویژه با توجه به عدم استفاده مناسب از این تکنولوژی‌ها، یکی از مهمترین عوامل در زمینه تهدید غذایی جامعه به حساب می‌آید.

میرجلیلی با تاکید بر ضرورت فرهنگ‌سازی در زمینه استفاده از تکنولوژی، بیان کرد: در راستای تامین امنیت غذایی جامعه، باید زمینه‌های آزمایش و تحقیقات بیشتر در حوزه تامین غذای سالم فراهم شود.

وی ادامه داد: استفاده از روشهای نوین در زمینه فرهنگ‌سازی تغذیه سالم، ارائه آموزش‌های لازم در سطح جامعه و افزایش تحقیق و پژوهش از جمله راهکارهای تامین امنیت غذایی در جامعه است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار