وقتیکه محرمانه‌های جلسات اصولگرایان به راحتی نشت می‌کند!
«وحدت‌شکنان» ، « نامردان » و « بدعهدان » از جمله صفاتی‌ست که این روزها توسط طیفی خاص از اصولگرایان در مشهد بسیار شنیده می‌شود اما به راستی نگرانی این نامزدها و یارانشان از درج چنین عناوینی برای سایر اصولگرایان چیست؟! شکست اصولگرایی یا رای نیاوردن خودشان!
کد خبر: ۱۸۴۶۴۳
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۷ 21 February 2016
به گزارش تابناک رضوی، عدم رسیدن به وحدت در مشهد بر اساس الگوی غیربومی باوجود نامزدهای فعلی این ائتلاف که شایسته و محترم هستند در حالی رخ داد که چهار نماینده قبلی مشهد که همگی متمایل به جریانی خاص بودند در این لیست حاضرند و صرفا یک کاندیدا به نمایندگی از طیف حامیان دکتر قالیباف در مشهد جایگزین نماینده ثبت‌نام نکرده دوره قبل مشهد شد تا به درست یا غلط برخی لیست فعلی مشهد را فهرست « پایداری + حامیان قالیباف » بدانند و بنامند!

هستیم ؛ نیستیم ؛ بازی خرابه ! افراطیون در مشهد
 
بنابراین اجماع مدنظر به سبب ترکیب نفرات و عدم حضور همه گروههای اصولگرایی مانند طیفهای بسیاری از تشکلهای فرهنگی و علما و حتی برخی بزرگان اصولگرا در مشهد و کشور مانند توکلی و محسن رضایی و نیز عدم تبیین شفاف شاخصها و مشخص نشدن نحوه امتیازدهی به نفرات یا برخی شائبه های سهم‌خواهی گروهی خاص و حتی دعوت نشدن برخی اصولگرایان شاخص، باعث شد نتیجه مدنظر یعنی وحدت حداکثری اصولگرایان حاصل نشود اما از سوی دیگر بروز و ظهور لیستهای مختلف و نیز عدم انصراف اصولگرایان مطرح و دارای اقبال عمومی باعث ایجاد موجی از تخریبها و بداخلاقی های انتخاباتی در روزهای اخیر گردیده است.

این اتفاقات درحالیست که به نظر می رسد بیشترین جریانسازی رسانه ای را در دامن زدن به اختلاف اصولگرایان و این موج مطالبه انصراف از اصولگرایان باقیمانده که تقریبا اکثریت آنها خوش سابقه و شناخته شده تر از برخی اعضای ائتلاف اصلاح طلبان به نظر می رسند توسط برخی گروهها و کانالها و شبکه ها و رسانه های اصلاح طلب صورت می گیرد که در پی دوقطبی سازی فضای انتخاباتی هستند هرچند که برخی کانالها و سایتهای نهادی معتبر در استان نیز خواسته یا ناخواسته در پیگیری چنین رویکردی شریک است.

جالب اینکه برخی نظرسنجی های ماه‌های اخیر در مشهد فضا را اصولگرایی و نهایتا اعتدالی نشان می دهد و حتی کاندیداهای مستقل یا اصولگراهای خارج از لیست ائتلاف اصولگرایان در غیاب بزرگان صاحب نام اصلاحات در مشهد ، به شدت ظرفیت خوبی برای رای آوردن دارند و اگر ترمز این جریان تخریب‌های داخلی کشیده شود اتفاقا این اصلاح طلبان هستند که می‌بایست نگران قرار نگرفتن در سبد آرای عمومی باشند.

مشارکت هرچه بیشتر آحاد امت همیشه در صحنه و دمیده شدن روح و هوای تازه در خانه ملت که مد نظر مقام عظمای ولایت نیز بوده است یقینا با حضور افرادی با سلایق مختلف و از طیف های مختلف حاصل می‌شود که در این میان هر انصرافی ممکن است منجر به عدم حضور تعدادی از نزدیکان و اعوان و انصار آن نامزد خاص بر سر صندوق های رای شود و در نتیجه عدم تبیین مسائل عمومی را در پی دارد.

شیوه این روزهای برخی مدعیان اصولگرایی و ارزشمداری در فشار آوردن برای کناره گیری به کاندیداهایی که چه بسا کارآمدتر و مردمی‌تر از برخی نامزدهای ائتلاف اصولگرایان باشند، معلوم نیست با چه حجت عقلی و شرعی صورت می‌گیرد؟! و آیا در این میان نگرانی از شکست جریان اصولگرایی حائز اهمیت است یا تشویش از رای نیاوردن خودشان و نرفتن به مجلس اولویت یافته است!؟

از دیگر اتفاقات روزهای اخیر برخی چنگ و دندان نشان‌دادن‌ها و میثاق‌نامه و سند رو کردن‌هایی بود که به نوعی از محرمانه‌های جلسات داخلی طیفهای اصولگرا به بیرون منتشر شد که اثرات تخریبی بسیاری داشته و نه صرفا گروه یا کاندیدایی خاص را خدشه دار می‌کند بلکه نظام اسلامی و سرمایه اعتماد مردم را به انقلاب و نیروهای انقلابی ممکن است کاهش دهد که بدون تردید خواسته قلبی هیچ فرد دلسوزی در دل این مرز و بوم و نظام ارزشمند مردمسالار دینی، نیست.

در مجموع با وجود اینکه همگان امیدوار به وحدت حداکثری جبهه اصولگرایان بودند و این مهم علیرغم تلاش‌ها محقق نشد به نظر می‌رسد فضای فعلی کلی مردم لااقل در مشهد مقدس همچنان اصولگراییست و جریان اصولگرایی در وضعیت امروز نیز دارای اقبال مناسبی برای بهره‌مندی از ظرف آرای مردم است و شیوه های تخریبی علیه خودی‌ها و هم طیفی‌ها، علاوه بر خسران معنوی منجر به افتادن از چشم مردم و هر چه دوقطبی تر شدن فضا و بالارفتن اقبال جریان مقابل و شکست و حذف جریان اصولگرایی خواهد بود.

گفتنی است نتایج نظرسنجی گروه سیاسی مشهد در فضای تلگرام به تازگی نشان داد که 67 درصد مردم مشهد از عملکرد نمایندگان فعلی مجلس راضی نیستند.

محسن صدیقی

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
سلام همشهریان عزیز. اکثر کاندیداها جز به منافع شخصی و گروهی خود فکر نمی کنند و در اندیشه ی ایشان جایی برای مردم نیست. به خصوص کاندیداهای به اصطلاح ... که سنگ عدالت محوری و حمایت از مردم و رزمنده بودن را به سینه میزنند.همانگونه که همه میدانیم در همه ی ادوار گذشته هم افرادی با شعارهای زیبا و بزک کرده امدند و و رای مردم را اخذ کردند و بعد از تکیه بر کرسی نمایندگی مردم را فراموش و تنها به لابی گری برای کسب منافع بیشتر پرداختند. بعد این همه سال باید به این مهم آگاه شده باشیم که کسانی که دارای تبلیغات پر هزینه تر هستند و در لیست گروهها می باشند خواسته یا ناخواسته در جهت منفعت حامیان خود قدم بر می دارند نه مردم.
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار