نفرات برگزیده مسابقه استانی روزهای روشن تجلیل شدند

برگزیدگان مسابقه استانی «روزهای روشن» با حضور مسئولان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان کهگیلویه و بویراحمد معرفی و تجلیل شدند.
کد خبر: ۱۸۵۳۰۶
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۱ 22 February 2016
به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، ظهر امروز آئین معرفی و تجلیل از برگزیدگان مسابقه استانی «روزهای روشن» با حضور مسئولان ادبی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

عیسی گرجی‌زاده در این آئین با بیان اینکه این مسابقه ادبی ویژه گروه‌های سنی «ب، ج، د و ه» سراسر استان بود، اظهار کرد: نامه‌نویسی با موضوع نامه‌ای به شهید مخصوص گروه‌های سنی «ب، ج» و شعر، داستان کوتاه و متن ادبی مخصوص گروه های سنی «د، ه» بود.

دبیر مسابقه استانی «روزهای روشن» زمان انتشار فراخوان این مسابقه ادبی را دی ماه سال جاری عنوان کرد و افزود: از زمان انتشار فراخوان تا پایان مهلت ارسال، آثار با ارزش و فاخری از طرف دانش‌آموزان سراسر استان به دبیرخانه این مسابقه ارسال شد.

وی ادامه داد: پس از پایان مهلت ارسال، آثار جمع‌آوری، دسته‌بندی و جهت داوری به داوران تحویل داده شدند که از میان آنها سه برگزیده در رشته‌های خواسته شده حایز مقام‌های برتر شدند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد فعال نگه‌داشتن اعضای ادبی کانون، شناسایی اعضا و دانش‌آموزان ادبی استان و استفاده از آنها در برنامه‌های مختلف را از مهم‌ترین اولویت‌های برگزاری این مسابقه عنوان کرد.

حسن موسوی نیز در این آئین ضمن تقدیر از استقبال خوب و شایسته کودکان و نوجوانان استان از این مسابقه، تصریح کرد: حدود 370 اثر باارزش در قالب‌های شعر، داستان کوتاه و نامه از طرف دانش‌آموزان استان به دبیرخانه این مسابقه فرستاده شد.

داور مسابقه ادبی روزهای روشن شناسایی استعدادهای ناشناخته ادبی، ایجاد انگیزه و توانمند کردن کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به ادبیات، ایجاد زمینه جهت فعالیت و تشویق و ترغیب دانش‌آموزان به خلق آثار ادبی جدید را از مهم‌ترین اهداف برگزاری چنین مسابقاتی عنوان کرد.

موسوی با بیان اینکه آثار توسط کارشناسان ادبی استان داوری شدند، گفت: داوران این مسابقه حسن موسوی کارشناس ادبی مرکز یاسوج و مریم سادات مربی مراکز یک و دو یاسوج و سی‌سخت این آثار را داوری کردند.

وی یادآور شد: هیئت داوران پس از بررسی و ارزیابی آثار رسیده سه نفر را به عنوان نفرات برتر این مسابقه انتخاب و معرفی کرد.

موسوی گفت: پریا پناهی از مرکز لیک در رشته داستان، فروغ پرواز و نادیا سعیدی‌کیا از دهدشت در نامه‌نویسی برگزیدگان این مسابقه استانی بودند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار