ثبت رکورد حفاری تونل مکانیزه در شهر قم

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: رکورد حفاری ماهانه تونل مکانیزه کشور در پروژه مترو قم توسط دستگاه عظیم EPB - TBM حفاری شد.
کد خبر: ۱۸۵۸۶۱
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۷ 22 February 2016
به گزارش تابناک قم، دستگاه حفاری تونل پروژه خطAقم، رکورد حفاری 650 متر در ماه را ثبت کرد که این رکورد در کشور بی‌نظیر بوده و برای نخستین بار این اتفاق در سطح ملی رخ داده است.

نیلیه مدیرعامل سازمان قطار شهری قم بیان کرد: دستگاه حفاری مورد استفاده در پروژه متروی قم، ساخت شرکتHerrenknechtآلمان و از نوع متعادل‌کننده فشار زمین(earth pressure balance)است.

وی افزود: دستگاه عظیم حفاری مکانیزهTBMبا حفاری متوسط 22 متر روزانه در بهمن ماه، از مرز حفاری تجمعی 6 هزار و 600 متر گذشته و در صورتی که دستگاهTBMبه همین نحو و طبق برنامه زمان‌بندی به حرکت خود ادامه دهد تا مهر ماه 95 به میدان ولیعصر خواهد رسید و در آنجا به تونل سنتی ملحق می شود.

نیلیه در پایان خاطر نشان کرد: طول کل مسیر پروژه 14.8 کیلومتر است که 10.3 کیلومتر آن را تونل مکانیزه تشکیل می‌دهد و چهار کیلومتر از کل مسیر نیز تونل سنتی از میدان حضرت ولیعصر(عج) تا مسجد مقدس جمکران است و تاکنون 816 متر از تونل سنتی به صورت غیر مکانیزه حفاری شده است و حدود 500 متر از انتهای مسیر به صورت رو باز اجرا خواهد شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار