استقرار بیش از 5 هزار صندوق رأی در گیلان

کد خبر: ۱۸۷۶۷۷
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۵ 26 February 2016

تابناک گیلان: انتخابات برگ دیگری از دفتر انقلاب اسلامی است که توسط مردم همیشه در صحنه و انقلابی گیلان در کنار دیگر هموطنان ورق می‌خورد.

فردا روز موعود مردم‌سالاری دینی و روز انتخابات است و همه باید با در دست داشتن شناسنامه دشمن را ناامید کنیم و نشان دهیم که پای انقلاب ایستاده‌ایم و افراد اصلح و شایسته و کسانی که خدمتگزار واقعی مردم هستند را روانه مجلس می‌کنیم.

مردم به خوبی درک می‌کنند که فردا روز سرنوشت‌ساز است و در مدت تبلیغات کاندیداها متوجه شده‌اند چه کسانی می‌توانند برای توسعه گیلان فعالیت کنند و افراد سالم، صادق و صالح را برمی‌گزینند.

مردم گیلان کسی را برمی‌گزینند که ولایت‌مدار و متدین باشد و مطالبات آنها را در مجلس پیگیری کند؛ مردم غیرتمند در تمام نقاط شهری و روستایی می‌دانند که توسعه شهر، روستا و استان را نمی‌توان به مبالغ اندکی فروخت.

فردا روز امتحان است و مردم به دنیا نشان می‌دهند که پای انقلاب و نظام و ولایت ایستاده‌اند و به کسی اجازه دخالت در امور داخلی را نمی‌دهند.

*استقرار بیش از 5 هزار صندوق رأی در گیلان

استاندار گیلان درباره تمهیدات اندیشیده برای برگزاری انتخابات باشکوه در استان گفت: در گیلان 5 هزار و 16 صندوق رأی و 2 هزار و 508 شعبه اخذ رأی پیش‌بینی شده است.

محمدعلی نجفی با بیان اینکه یک شعبه برای اقلیت‌های مذهبی در حوزه انتخابیه بندرانزلی پیش‌بینی شده است، افزود: حدود 40 هزار نفر عوامل اجرایی، نظارتی، بازرسی، حفاظت، صیانت و ... در برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین مجلس خبرگان رهبری در گیلان فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه 184 نامزد برای نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در میدان رقابت انتخاباتی حضور دارند، خاطرنشان کرد: برای نمایندگی مجلس خبرگان هفت نفر در گیلان رقابت می‌کنند.

استاندار گیلان استان را آماده برگزاری انتخابات دانست و یادآور شد: امکانات لازم در زمینه سخت‌افزاری، فناوری، تعرفه، میزان صندوق‌ها، شعبات و ناظران، نمایندگان فرماندار، بخشدار، ستادهای اجرایی و نظارت در گیلان مهیا شده است.

وی با پیش‌بینی حضور و مشارکت باشکوه مردم در انتخابات هفتم اسفندماه یادآور شد: فعالیت احزاب،، سازمان‌های مردم‌نهاد، گروه‌های سیاسی و حضور سخنران‌های ملی و کشوری فضای انتخابات را گرم‌تر کرده است.

نجفی با اشاره به اینکه امیدواریم مردم با حضور حداکثری بهترین افراد را برای نمایندگی خود در خانه ملت انتخاب کنند، یادآور شد: حضور مردم در انتخابات و پای صندوق‌های اخذ رأی نشان‌دهنده اقتدار و وحدت ملی، همبستگی عمومی و امید به آینده کشور است.

*رأی مردم اقتدار ایران را حفظ می‌کند

وی با اشاره به اینکه ملت ایران بارها ثابت کرده‌اند که در تمام صحنه‌های انقلاب نقش‌آفرین هستند، ادامه داد: ایران تنها کشور امن منطقه محسوب می‌شود، بنابراین حفظ این عزت و اقتدار، حضور قوی مردم در پای صندوق‌های رأی را می‌طلبد.
 
استاندار گیلان یک‌ میلیون و 861 هزار و 370 نفر را در استان واجد الشرایط رأی دادن دانست و خاطرنشان کرد: 78 هزار نفر از این تعداد، رأی اولی هستند یعنی هفتم اسفندماه جاری به 18 سال می‌رسند و می‌توانند در سرنوشت کشورشان مشارکت کنند.

وی با بیان اینکه حافظ رأی مردم هستیم، یادآور شد: انتخابات را با امنیت کامل و نه با امنیتی کردن انتخابات برگزار می‌کنیم.

به گزارش فارس، گیلان دارای 11 حوزه انتخابیه، 13 نماینده در مجلس شورای اسلامی و چهار نماینده در مجلس خبرگان رهبری است.

جمعیت فعلی گیلان طبق آخرین سرشماری بالغ بر 2 میلیون و 480 هزار نفر است و استان بیش از 14 هزار کیلومتر وسعت و 16 شهرستان دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار