ابطال پروانه استاندارد واحدهای تولیدی

مجیدی گفت: بازرسان این اداره کل در جلسات کمیته‎های علایم با توجه به نتایج آزمون‌ها و به علت عدم رعایت ضوابط و الزامات استاندارد توسط واحدهای تولیدی، پروانه استاندارد 33 واحد تولیدی را ابطال و پروانه استاندارد 23 واحد تولیدی را تعلیق کردند.
کد خبر: ۱۸۹۱۵۸
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۳ 29 February 2016

مجیدی گفت: بازرسان این اداره کل در جلسات کمیتههای علایم با توجه به نتایج آزمون‌ها و به علت عدم رعایت ضوابط و الزامات استاندارد توسط واحدهای تولیدی، پروانه استاندارد 33 واحد تولیدی را ابطال و پروانه استاندارد 23 واحد تولیدی را تعلیق کردند.

به گزارش  برنا ، رئیس نظارت بر اجرای استاندارد اداره کل استاندارد استان همدان اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون به منظور حصول اطمینان از رعایت الزامات استاندارد و استمرار کیفیت محصولات تولیدی، بیش از 891 مورد بازرسی فنی از واحدهای تولیدی و خدماتی زیر پوشش اداره کل استاندارد همدان که دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد هستند انجام شده است.

وی افزود: وجود یا عدم وجود مدیر کنترل کیفیت، بازرسی از خط تولید و محل نگهداری مواد اولیه و کنترل مطابقت آن با شرایط مطلوب از جمله مواردی است که در این بازرسیها مورد توجه قرار میگیرد.

رئیس نظارت بر اجرای استاندارد اداره کل استاندارد استان همدان با بیان اینکه بازرسی و نمونهبرداری از خطوط تولید بدون اطلاع قبلی و به صورت تصادفی انجام میپذیرد، گفت: همچنین یکهزار و 314 مورد نمونهبرداری از واحدهای تولیدی استان از ابتدای سال جاری تاکنون انجام شده است.

وی با بیان اینکه آزمایشگاههای مورد تایید استاندارد کار آزمون روی نمونهها را انجام میدهند، افزود: در همین راستا محصولات فاقد استانداردهای ملی مربوطه، تذکرات لازم را اخذ میکنند.

مجیدی با بیان اینکه در صورت عدم اصلاح نواقص، پروانه فعالیت واحد تولیدی مربوطه تعلیق و یا ابطال میشود، گفت: بازرسان این اداره کل در جلسات کمیتههای علایم با توجه به نتایج آزمون‌ها و به علت عدم رعایت ضوابط و الزامات استاندارد توسط واحدهای تولیدی، پروانه استاندارد 33 واحد تولیدی را ابطال و پروانه استاندارد 23 واحد تولیدی را تعلیق کردند.

وی تصریح کرد: در همین مدت پروانه استاندارد 258 واحد تولیدی و خدماتی با توجه به استمرار کیفیت و رعایت ضوابط استاندارد تمدید شده است.

رئیس نظارت بر اجرای استاندارد اداره کل استاندارد استان همدان تاکید کرد: بر اساس قانون استاندارد، واحدهای تولیدی استان موظفند پس از دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد محصولات خود را مطابق با استانداردهای ملی مربوطه تولید و به بازار عرضه کنند.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار