داور دومین جشنواره تئاتر کریمه اهل بیت:

تئاتر دینی جای روضه‌خوانی نیست

داور دومین جشنواره تئاتر کریمه اهل بیت با بیان اینکه تئاتر دینی جای روضه خوانی نیست گفت: بهره‌گیری از باورها و انگیزه‌های دینی مخاطب نباید سبب تولید آثاری بدون پیش‌زمینه‌های دراماتیک شود.
کد خبر: ۱۸۹۴۹۹
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۷ 28 February 2016
به گزارش تابناک قم، محمدرضا الوند با اشاره به فقر مطالعه در برخی از تولیدکنندگان کارهای نمایشی بیان کرد: کمبود مطالعه سبب تولید تئاترهای دینی تکراری می‌شود که نتیجه‌اش از دست رفتن مخاطب است.

وی افزود: بسیاری از جشنواره‌های تئاترهای دینی و دفاع مقدس به دلیل تکراری شدن محتوا و موضوع آثار تعطیل شدند که همه این‌ها به دلیل فقر مطالعه است به همین دلیل نمایشنامه‌نویسان باید خلأهای ذهنی خود را با مطالعه پر کنند.

داور دومین جشنواره تئاتر کریمه اهل بیت بیان کرد: مطالعه و تماشای تئاترهای دیگران سبب باز شدن ذهن نویسنده و آشنایی او با مسائل روز و پر اهمیت می‌شود که همین امر عامل تقویت قالب و محتوای آثار تولیدی می‌شود.

الوند با تاکید بر لزوم تولید آثار نمایشی جذاب اظهار کرد: تئاتر باید به گونه‌ای باشد که مخاطب برای دیدنش سر و دست بشکند نه اینکه با ترفندهایی همچون قرعه‌کشی و بلیط با تخفیف جذب شود.

وی ادامه داد: برای تولید یک اثر نمایشی جذاب باید نگاهی همه‌جانبه به جنبه‌های گوناگون مطرح در تئاتر داشت و در تقویت هر یک از آن عوامل کوشید تا اثری شایسته و در خور توجه ارائه شود.

داور دومین جشنواره تئاتر کریمه اهل بیت به اهمیت تقویت جنبه تصویری تئاتر اشاره کرد و گفت: اگر بناست تئاتر فقط دیالوگ و سخن گفتن بازیگر باشد لزوم اجرا زیر سئوال می‌رود بنا بر این باید جنبه نمایشی و تصویری تئاتر قوی و جذاب باشد.

وی با بیان اینکه تئاتر دینی جای روضه‌خوانی نیست گفت: بهره‌گیری از باورها و انگیزه‌های دینی مخاطب نباید سبب تولید آثاری بدون پیش‌زمینه‌های دراماتیک شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار