99.8 درصد خانوارهای روستایی استان کرمانشاه دارای برق هستند

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه گفت: در حال حاضر ۹۹.۸ درصد خانوارهایی روستایی استان از نعمت برق برخوردار هستند.
کد خبر: ۱۹۰۹۳۸
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۴ 02 March 2016
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه گفت: در حال حاضر ۹۹.۸ درصد خانوارهایی روستایی استان از نعمت برق برخوردار هستند.

علیمراد مرادی مجد در گفتگو با خبرنگار مهر، از اضافه شدن ۱۸ هزار و ۱۴۲ مشترک جدید برق در استان کرمانشاه طی یک سال گذشته خبر داد و گفت: با اضافه شدن این تعداد، مشترکین برق استان به حدود ۷۰۶ هزار مشترک رسیده است.

وی با بیان اینکه از مجموع مشترکین ۵۹۲ هزار مربوط به بخش خانگی است، افزود: جهت برق رسانی به مشترکین ۷۴ کیلومتر شبکه فشار متوسط، ۸۵ کیلومتر شبکه فشار ضعیف و ۲۵۴ دستگاه ترانسفورماتور احداث و نصب شده و در مجموع ۱۱۲ هزار و ۴۲۶ میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه همچنین اشاره ای به برق رسانی از طریق پنل های خورشیدی در استان داشت و گفت: با استفاده از پنل های خورشیدی تا کنون کار برق رسانی به ۵ روستای صعب العبور، ۲۵ مدرسه و ۵ مسجد با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال صورت گرفته است.

مرادی مجد پیک بار مصرف استان در سال جاری را ۶۸۴ مگاوات عنوان کرد و افزود: در سال گذشته گذشته این میزان ۶۷۰ مگاوات بوده که نشان دهنده افزایش مصرف نسبت به سال گذشته است.

وی خاطر نشان کرد: ۴۱ درصد انرژی مصرفی در بخش خانگی، ۱۸ درصد در بخش کشاورزی، ۱۸ درصد در بخش عمومی و مابقی در بخش صنعتی به مصرف رسیده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه سرانه مصرف خانگی در استان کرمانشاه را یک هزار و ۸۶۹ کیلووات و در کشور ۲ هزار و ۷۶۵ کیلوات بوده که ۶۸ درصد نسبت به میانگین کشوری کمتر است.

مرادی مجد همچنین سرانه مصرف برق در بخش عمومی استان کرمانشاه را ۲۲ هزار و ۶۱۹ کیلوات و میانگین کشوری مصرف در این بخش را ۱۳ هزار و ۹۳۷ کیلوات عنوان کرد.

وی خاطر نشان کرد: در بخش کشاورزی نیز سرانه مصرف در استان کرمانشاه ۵۵ هزار و ۴۸۹ کیلوات و میانگین کشوری ۹۸ هزار و ۱۱۲ کیلوات است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه یادآور شد: در حال حاضر ۹۷ درصد روستاهای از نعمت برق برخوردار بوده در حالیکه میانگین کشوری در این زمینه ۹۶.۵ دهم است.

مرادی مجد ادامه داد: ۹۹.۸ خانوارهای روستایی در استان کرمانشاه و ۹۹.۶ خانوارهای روستایی در کشور از نعمت برق برخوردارند.

وی اظهار داشت: همچنین در حال حاضر ۳ هزار و ۱۰۰ چاه آب در استان کرمانشاه دارای برق بوده که این آمار در کل کشور ۲۳۰ هزار و ۹۰۳ چاه آب است.

مرادی مجد با بیان اینکه از سال ۸۵ سالانه ۲۵ تا ۲۶ درصد افزایش مشترکین برق در استان داشته ایم، یادآور شد: در استان کرمانشاه به ازای هر مشتریک ۱.۶۵ دقیقه خاموشی داریم که میانگین کشوری در این خصوص ۲.۴ دقیقه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار