پایان جشنواره منطقه ای شعر بلوچ

نخستین جشنواره منطقه ای شعر بلوچ که با حضور استان های هرمزگان ، سیستان و بلوچستان و کرمان به مدت دو روز در شهرستان جاسک برگزار شد ، شنبه شب با معرفی و تجلیل از آثار برگزیده پایان یافت.
کد خبر: ۱۹۳۱۰۶
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۸ 06 March 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در آیین پایانی این جشنواره ضمن خرسندی از حضور و مشارکت شاعران و ادیبان بلوچ زبان در این رویداد مهم گفت: توجه به خرده فرهنگ ها و زبان های دیگر اقوام از مهم ترین سیاست های نظام جمهوری اسلامی است و باعث غنا بخشی به فرهنگ عظیم ایرانی و اسلامی می شود.

علیرضا درویش نژاد افزود: ادبیات و شعر میراث دار حماسه ، اساطیر و داشته های معنوی همه اقوام ایرانی به ویژه بلوچ این گنجینه معنوی و فرهنگی را به زبان شعر به نسل های بعد منتقل کرده اند و باید از این ذخیره ارزشمند حفاظت شود.

وی به برگزاری برنامه ها و جشنواره های بیشتر و مختلف با نگاه به اقوام و خرده فرهنگ ها تاکید و بیان کرد: هر ملتی که بتواند از سرمایه های فرهنگی و معنوی خود حفاظت کند و به آن سوی مرز گسترش دهد در واقع توانسته مرزهای معنوی کشور را وسعت ببخشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان از میزبانی و برگزاری مطلوب اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جاسک قدردانی کرد و گفت: این جشنواره توانسته با جذب و حمایت گروه های مختلف هنری و ادبی ، شور و نشاط فراوانی را در فضای فرهنگی ایجاد و باعث شور و شوق بلوچ زبانان در هرمزگان ، سیستان و بلوچستان و کرمان شود.

در مجموع 130 اثر در قالب شعر کلاسیک و شعر نو به جشنواره منطقه ای شعر بلوچ راه یافته بود که در پایان در بخش شعر کلاسیک جنید بلوچ اول، عبدالحکیم لاشاری دوم و برجان بلوچ و فائز محبوب به طور مشترک سوم شدند و در بخش شعر نو نیز علی بخش دست یاری نفر اول، شیخ سید نفر دوم و ادریس درازهی و ملاچمل مشترک سوم شدند.

همچنین داوران زمان صادقی ، عبدالباسط بی دخ ، رفیق ره چار ، جهانگیر فیروزی ، جمال بابی زان ، پریسا کل کلی ، عارف سربازی و محمد باعثی جاسکی را شایسته تقدیر دانستند.

شهرستان جاسک در 300 کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان قرار دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار