تجلیل از برگزیدگان سومین جشنواره رسانه و مهندسی

سومین جشنواره رسانه و مهندسی با حضور مسئولان استان و با تجلیل از آثار برگزیده به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۱۹۴۱۲۱
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۷ 07 March 2016
به گزارش تابناک قم، اختتامیه سومین جشنواره رسانه و مهندسی شامگاه یکشنبه از سوی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در سالن همایش مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) قم و با حضور امین مقومی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان قم، صبوری مدیر کل راه و شهرسازی استان و حجت الاسلام عباس دانشی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد و با تجلیل از نفرات برگزیده به کار خود پایان داد.

سومین جشنواره مطبوعاتی رسانه و مهندسی به منظور فرهنگ‌سازی در راستای ضرورت و تقویت رعایت مقررات ملی ساختمان، مشارکت رسانه‌ها در شناساندن جایگاه نظام مهندسی ساختمان در امر ساخت و ساز و نیز فراهم نمودن زمینه ارتباط بیشتر مهندسان به عنوان نخبگان جامعه با رسانه‌ها از سوی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم در بخش‌های «گزارش»، «خبر و مصاحبه» و بخش «عکس» برگزار شد.

در بخشی از بیانیه هییت داوران بخش «گزارش» و «خبر و مصاحبه» آمده است: جشنواره رسانه و مهندسی فرصتی است که ضمن گوشزد کردن نقش رسانه‌ها برای ارتقای فرهنگ عمومی در حوزه‌های مرتبط با مهندسی و ساخت و ساز، بستری برای تولید محتوای رسانه‌ای موثر در مسیر تحقق اهداف این بخش و همچنین تعامل بیشتر میان جامعه رسانه و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم فراهم می‌آورد.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده؛ بی‌گمان تلاش مؤثر و مداوم خبرنگاران تخصصی این حوزه برای بهره‌گیری از داده‌های نوین در دانش رسانه‌ای و بهبود فرآیند به کارگیری استاندارد‌ها و اصول حرفه‌ای، می‌تواند به تولید آثار فاخر و ارزنده‌ای بیانجامد که در ‌‌نهایت معرف و برازنده مجموعه فعالیت‌های خبرنگاران باشد و به نظر می‌رسد ارتقای فعالیت‌های در این بخش نیازمند توسعه آموزش‌های تخصصی و حرفه‌ای خبرنگاران در قالب برگزاری کارگاه‌های آموزشی است.

بیانیه هییت داوران بخش «گزارش» و «خبر و مصاحبه» سومین جشنواره رسانه و مهندسی می‌افزاید: توجه ویژه به مقوله معماری اصیل ایرانی - اسلامی در پایتخت تشیع و تبیین شاخص‌ها در این زمینه با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب باید به عنوان اولویتی مهم در دستور کار خبرنگاران تخصصی حوزه مهندسی قرار گیرد، لذا تاکید می‌شود که تلاش‌های خبرنگاران برای عمق بخشی به محتوای تولیدی در این بخش باید مضاعف شود.

این بانیه ادامه می‌دهد، هرچند تعداد آثار ارسال شده به این دوره از جشنواره از سوی فعالان رسانه‌ای استان در برخی بخش‌ها مانند عکس قابل قبول بوده و سیر صعودی دارد، اما متأسفانه در تلاش برای تولید محتوای رسانه‌ای استاندارد و حرفه‌ای و به کارگیری تکنیک‌های خبرنگاری هنوز ظرفیت‌های مغفول و انتظارات تحقق نیافته، بسیار است.

بیانیه هییت داوران در ادامه تأکید می‌کند که در حوزه گزارش و مصاحبه خبرنگاران ضمن توجه جدی به مقوله «سوژه یابی» تلاش مضاعفی برای استانداردسازی آثار تولیدی با نگاهی به اصول حرفه‌ای این حوزه داشته باشند و ضعف سوژه‌یابی در گزارش‌های ارسالی، کم توجهی به استانداردهای حرفه‌ای در تولید خبر و گفتگو، غفلت از اصول تیترنویسی و ساختار گزارش از کاستی‌هایی بود که در فرآیند ارزیابی آثار توسط هیئت داوران مورد تذکر قرار گرفت که انتظار می‌رود برنامه‌ریزی برای رفع این خلاء‌ها در دستور کار متولیان قرار گیرد.

هییت داوران در بخش «خبر و مصاحبه» اثری را حائز رتبه اول و دوم ندانست و اثر مهدی جعفری از نشریه گویه با عنوان «تصمیم تلخی که شورای شهر قم گرفت؛ تشویق متخلفان ساختمانی» رتبه سوم را کسب کرد.

در بخش «گزارش» نیز اثر محمدرضا آقاباقری از خبرگزاری فارس با عنوان «نقش‌های ماسونی در پایتخت تشیع چه می‌کند؟» حایز رتبه سوم و اثر ایمن السادات موسوی‌نژاد از خبرگزاری فارس با عنوان «جرایم ساختمانی نانی در سفره منفعت طلبان» حایز رتبه دوم شدند.

در بیانیه هیئت داوران بخش عکس سومین جشنواره رسانه و مهندسی نیز آمده است: عکاسی نمایش هنرمندانه محیط پیرامون جوامع است چه روایتی از زیبایی‌ها باشد چه از درد‌ها.

این بیانیه می‌افزاید: هیئت داوران بخش عکس سومین جشنواره رسانه و مهندسی ضمن تقدیر و تشکر از سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم به خاطر نگاه ویژه و عقلانی به ابزار موثر و کاربردی هنر عکاسی و استفاده از آن پیشبرد اهداف والای آن سازمان، تلاش مجموعه دست اندرکاران برگزاری این جشنواره را ارج می‌نهد و لازم به ذکر است محور داوری آثار برمبنای متن فراخوان به عنوان قوانین مورد قبول شرکت کنندگان محترم به عنوان اصل لازم الاجرا لحاظ گردیده است.

بیانیه هییت داوران بخش عکس می‌افزاید: با توجه به مطلب مذکور علی‌رقم حضور آثار قدرتمند در این رقابت متأسفانه به دلیل عدم توجه برخی از شرکت کنندگان به متن فراخوان و عدم رعایت نکات اولیه شرکت در رقابت برخی از آثار علی‌رقم ارزش بالای هنری نتوانسته‌اند حائز رتبه اول و سوم در این بخش گردند.

هییت داوران بخش عکس سومی جشنواره رسانه و مهندسی اثر محمد رفیعی موحد را حایز رتبه دوم این بخش دانسته و آثار محمد اخلاقی، احمد ظهرابی، خدیجه سخندان، داود داودی و محمد علی جلالی را شایسته تقدیر دانست.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار