رکود بی‌سابقه در اقتصاد ایران

عضو هیئت رئیسه اتاق ایران گفت: وضع قوانین دست و پاگیر در مسیر تولید و رونق اقتصادی از مشکلاتی است که اکثر واحدهای تولیدی و صنعتی با آن روبه‌رو هستند.
کد خبر: ۱۹۶۱۵۹
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۱ 10 March 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، حسین پیرمؤذن عصر امروز در بیست و نهمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در اتاق بازرگانی اردبیل اظهار کرد: بخش‌نامه‌ها و مصوباتی که برای دریافت تسهیلات وضع شده برای واحدهای تولیدی گاه موانع دست و پاگیری را به وجود آورده که خود بر دامنه مشکلات و نارسایی‌ها می‌افزاید.

وی با بیان اینکه تأمین نقدینگی واحدهای تولیدی از سوی برخی نهادها، بانک‌ها و مؤسسات مالی مورد توجه قرار گرفته است، تصریح کرد: در این زمینه باید قوانین دست و پاگیر که مانع رونق اقتصادی تولیدکنندگان می‌شود، برداشته شود.

عضو هیئت رئیسه اتاق ایران به رکود بی‌سابقه در اقتصاد ایران و تعطیلی برخی از واحدها به دلیل نبود ظرفیت‌های حمایتی در مسیر تولید اشاره کرد و گفت:‌ باید در سال‌‌ آینده دولت تلاش کند تا به تدریج از این وضعیت بحرانی عبور کرده و خلاصی پیدا کنیم.

پیرمؤذن همراهی بانک‌ها و مؤسسات مالی اعتباری را با واحدهای تولیدی در گذر از این شرایط خاص رکود، ضروری و حیاتی دانست و افزود: باید درست و منطقی در این حوزه بیندیشیم و اجازه ندهیم تا برخی از خلأها و نارسایی‌ها اسباب بروز مشکلات را فراهم کند.

وی بیان کرد:‌ باید در ایجاد امنیت برای سرمایه‌گذاری و سرمایه‌گذاران نهادها و دستگاه‌های دولتی به عنوان تکلیف قانونی خود درست و منطقی عمل کرد، به گونه‌ای باید فضایی را فراهم کنیم تا بستر ایجاد رغبت و انگیزه بیشتر برای سرمایه‌گذاری در بین صاحبان سرمایه فراهم آید.

پیرمؤذن با قدردانی از تلاش کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاران در استان اضافه کرد: با تشکیل جلسات مستمر کمیته حمایت قضایی استان سعی بر باز کردن گره‌های کور در رونق‌بخشی به فعالیت واحدهای تولیدی است که قطعاً این حرکت‌ها خود نتایجی مثبت و منطقی‌تر را به همراه دارد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان ادامه داد: ‌امیدواریم سال 95 سال رونق اقتصادی و جذب سرمایه‌گذاری‌ها در استان اردبیل باشد و موانع تولید نیز یکی پس از دیگری باز شده و گره‌ها برطرف شود.

بر اساس این گزارش، در آخرین و بیست و نهمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی طی امسال علاوه بر دبیر و سخنگوی شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که از مصوبات این شورا در یک سال اخیر گزارش داد، مدیران برخی از بانک‌های عامل نیز از آمار پرداختی تسهیلات خود طی امسال در حمایت از بخش تولید و براساس بخش‌نامه‌های بانک مرکزی گزارشی را ارائه کرده و اعضا را در جریان کارهای انجام شده قرار دادند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار