سفته در مازندران نایاب شد/ بازار سیاه سفته در آستانه سال نو

مراجعه کنندگان می‎گویند التماس و درخواست‎های ما هیچ تاثیری در نظر شعب نداشته است ظاهرا سود اینکار در برابر دیگر امور بانکی صرفه نداشته است.
کد خبر: ۱۹۸۹۵۷
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۱ 16 March 2016
به گزارش تابناک مازندران، همزمان با شش روز مانده به آغاز سال جدید و تکاپوی مردم برای خرید نوروزی، مازندرانیها به ویژه مردم در شهر ساری با وجود نیاز به سفته برای انجام امور مالی و معاملات خود، با عدم همکاری بانک ملی مواجه شدهاند.

بر اساس اعلام مکرر مردم و مطابق با مشاهدات خبرنگار تابناک، شعب مختلف بانک ملی ایران که بر اساس قانون مجری واگذاری سفته به مردم هستند، از دیروز سهشنبه هرگونه ارائه این برگه بهادار به مردم را تا پایان تعطیلات نوروزی در سال آینده منتفی اعلام کردهاند.

با مراجعه امروز مردم به شعبه مرکزی بانک ملی در مازندران نیز جوابی متفاوت از دیگر شعب فرعی به درخواست مردم داده نشده و تنها به این پاسخ بسنده شد که از دیروز 25 اسفند فروش سفته متوقف و اساسا دفتر فروش بسته شده است.

متصدی فروش سفته در شعبه مرکزی ساری با اعلام اینکه سهم زیادی از وقت من در ساعات آخر وقت اداری این روزها صرف ثبت سفتههای فروخته شده شد، آغاز واگذاری این اوراق را به سال آینده موکول کرده است.

از طرفی شنیده شده با این اقدام مردمی که محتاج یک برگ سفته برای انجام معاملات خود هستند به ناچار به بازار سیاه روی آورده اند و هر برگه تعهد 5میلیون تومانی سفته که ارزش خرید قانونی آن 150 هزار تومان است، در بازار سیاه بقالی ها و سوپری‎ها تا 25 هزار تومان معامله میشود.

مراجعه کنندگان میگویند التماس و درخواست‎های ما هیچ تاثیری در نظر شعب نداشته است ظاهرا سود اینکار در برابر دیگر امور بانکی صرفه نداشته است به همین دلیل تنها کارمند شعبه مرکزی به فعالیت دیگری میپردازد مسئولان باید در این زمینه و سردرگمی تحمیلی به مردم پاسخگو باشند.

تابناک مازندران منتظر پاسخ مسئولان بانک ملی استان برای انتقال به افکار عمومی است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار