استقبال از طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه ساوجبلاغ

کد خبر: ۲۰۵۳۲۶
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۳ 02 April 2016

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ساوجبلاغ گفت: طرح آرامش بهاری به منظور ارائه خدمات فرهنگی و مذهبی به مسافران نوروزی و زائران با حضور روحانیون مبلغ در بقاع متبرکه این شهرستان اجرایی شد.

حجت الاسلام محسن سراغی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه البرز، اظهار کرد: طرح آرامش بهاری نخستین طرح اجرایی اوقاف در آغاز یک سال شمسی است.

وی با اشاره به اینکه اوقاف و امور خیریه شهرستان ساوجبلاغ نیز همزمان با سراسر کشور هر سال همزمان با فرارسیدن بهار طرح آرامش بهاری را برخی از بقاع متبرکه اجرایی می‌کند، تصریح کرد: امسال نیز طرح آرامش بهاری در جوار بقاع متبرکه این شهرستان اجرایی شد.

این مسئول با بیان اینکه هدف از طرح آرامش بهاری تبدیل بقاع به قطب فرهنگی است، اضافه کرد: طرح‌های فرهنگی اوقاف ساوجبلاغ در طول سال کاری بیش از 35 مورد است و تقریبا در همه مناسبت‌های ملی و مذهبی برنامه فرهنگی از سوی اوقاف این شهرستان اجرایی می‌شود.

سراغی با اشاره به اینکه طرح‌های فرهنگی اجرایی اوقاف در بقاع متبرکه با استقبال خوبی از سوی مسافران و بازدیدکنندگان مواجه شده است، ابراز داشت: در قالب این طرح خیمه‌های معرفت در جوار بقاع متبرکه دایر و خدمات مشاوره‌ای در زمینه خانواده و موضوعات دینی به مراجعان آموزش داده شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ساوجبلاغ اجرای برنامه‌های قرآنی را نیز از مهم‌ترین فعالیت‌های اوقاف در بقاع متبرکه اعلام کرد و گفت: این برنامه‌ها در قالب جلسات تفسیر قرآن‌کریم، روخوانی و روان‌خوانی، حفظ قرآن‌کریم و .... برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه در همین راستا طرح تربیت حافظان قرآنی نیز در شهرستان در حال اجرا است، اظهار کرد: سال گذشته یک هزار و 200 نفر از مردم ساوجبلاغ در طرح تربیت حافظان قرآن‌کریم حضور پیدا کردند.

وی در پایان با بیان اینکه در طرح تربیت حافظان قرآنی علاقه‌مندان در سه رده سنی هفت تا 12 سال، 13 تا 18 سال و بالای 18 سال حضور داشتند، افزود: خوشبختانه استقبال از اجرای این طرح مطلوب بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار