کشف سنگ‌فرش تاریخی در خیابان سی‌تیر

قائم مقام شهردار منطقه 12 از کشف بقایای سنگ فرش های خیابان تاریخی سی تیر و جمهوری از دوره پهلوی اول در جریان کف سازی این محور خبر داد.
کد خبر: ۲۰۷۶۹۷
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۳ 06 April 2016
علی محمد سعادتی  افزود: طبق بررسی های کارشناسان میراث فرهنگی قدمت این سنگ فرش قدیمی مربوط به دوره پهلوی اول و بین سال های 1311 تا 1315 تشخیص داده شد.

وی ادامه داد: این سنگ فرش در جریان حفاری در محدوده تقاطع سی تیر و خیابان جمهوری در عمق یک تا یک و نیم متری از سطح زمین کشف شد.

قائم مقام شهردار منطقه12 با اشاره به اینکه سنگ های به دست آمده نشان دهنده قدمت تاریخی خیابان سی تیر و جمهوری محسوب می شود، بیان کرد: طبق بررسی های انجام شده تصمیم گرفته شد تا بقایای سنگ فرش تاریخی خیابان سی تیر در این محدوده حفظ شود و از سنگ فرش های جدید استفاده نشود تا شهروندانی که از این محور حرکت می کنند؛ به قدمت تاریخی این خیابان پی ببرند.

سعادتی درباره زمان اتمام عملیات عمرانی بهسازی و کف سازی 8 محور تاریخی منطقه 12 یادآور شد: با توجه به بارندگی ها و تغییرات جوی ای که در ایان تعطیل عید داشتیم اما اجرای این پروزه از برنامه زمان بندی ای که در نظر گرفته ایم، عقب نیست و طبق پیش بینی هایی که انجام داده ایم تا پایان فروردین ماه بسیاری از این مسیرها تکمیل و عبور و مرور در آن انجام خواهد شد.

به گفته قائم مقام شهردار منطقه 12؛ قبل از عید در قالب نصب بنرهای محیطی و توزیع بروشورها ضرورت اجرای پروژه کف سازی مسیرهایی مانند سی تیر و پامنار به ساکنان محله و کسبه اطاع رسانی شده و  در حال حاضر بار ترافیکی مسیر سی تیر به خیابان فردوسی منتقل شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار